۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
وقتی سیاسیون فراموشی می گیرند

چگونه زاکانی ناگهان محبوب "جبهه پایداری" شد؟/ دوستی "فرمالیته" برای تاختن به لاریجانی! + تصاویر

آنهایی که چهار سال پیش برای بالاتر رفتن لیست خود و بهتر نشان دادن وجهه شان یکدیگر را تخریب می کردند اینروزها به شدت از هم پشتیبانی کرده و اختلافات گذشته را به دلایل نا معلوم! به فراموشی سپرده اند .
کد خبر : ۲۶۲۷۴۰
"صراط" - نزدیک به چهار سال پیش و در ایام آغاز رقابت انتخاباتی کاندیداهای اصولگرای مجلس، اختلاف شدیدی میان جبهه متحد اصولگرایان و جبهه پایداری انقلاب شکل گرفته بود .
آنروزها دعوا بر سر اتحاد بود و بعد از یکدندگی هر دو طرف و تشدید اختلافات، رجز خوانی و اتهام زنی به یکدیگر سر لوحه کار قرار گرفت .
اصولگرایان تهرانی با اطمینان از اینکه اصلاح طلبان در این انتخابات برای آنها رقیب محسوب نشده و به مجلس راه نخواهند یافت دعوا را درون گروهی کرده و برای قدرت نمایی، هر روز علیه یکدیگر سند و مدرک رو می کردند .

به گزارش گروه سیاسی صراط، پایداری ها از گنجاندن نام برخی از بزرگان جبهه متحد نظیر حجت الاسلام ابوترابی فرد، احمد توکلی و الیاس نادران در لیستشان خودداری کردند و جبهه متحدی ها هم چشمشان را بر روی افرادی چون آقاتهرانی و حسینیان و رسایی بستند و در نهایت هر دو جریان لیست های جداگانه ای ارائه دادند که تنها 5 نفر مشترک داشت .

حتی مهرداد بذرپاش که زمانی یار غار و یکی از نزدیکان پایداری بود هم به خاطر نزدیکی اش به علیرضا زاکانی مورد غضب پایداری ها قرار گرفته و نامش در لیست این جریان قرار نگرفت .

در نهایت انتخابات دو مرحله ای شد و مجلس نهم شکل گرفت .
چهار سال گذشت و این روزها مجددا حال و هوای پارلمان به بهانه برجام ، شدیدا انتخاباتی شده است .

عده ای راه رای آوری را در حمایت از دولت و دستاوردهایش می بینند و عده ای دیگر هم که نمی توانند خود را حامی دولت نشان دهند تنها راه باقی مانده را علنی کردن مخالفت و فریاد زدن دیده اند .
در این میان اما اتحادی استراتژیک میان رقبا و دشمنان دیروز اصولگرا شکل گرفته است .
آنهایی که چهار سال پیش برای بالاتر رفتن لیست خود و بهتر نشان دادن وجهه شان یکدیگر را تخریب می کردند اینروزها به شدت از هم پشتیبانی کرده و اختلافات گذشته را به دلائل نا معلوم! به فراموشی سپرده اند .

شاید با گذار از این ایام مجددا اختلافات سر باز کند و شاید هم به بهانه فقدان پایگاه اجتماعی این افراد در صورت دامن زدن به اختلاف، بالاخره امثال زاکانی ها با پایداری ها به اتحاد رسیده و امثال بذرپاش به آرزوی دیرینه شان که قرار گرفتن نامشان در همه لیست های اصولگرایی بود برسند .

بازخوانی روزهایی که رسانه های جبهه پایداری با زاکانی و یارانش چگونه برخورد می کردند و اینروزها تریبون انعکاس مواضع ضد لاریجانی این افراد شده اند خالی از لطف نخواهد بود .

تصاویر زیر تنها بخش کوچکی از اختلافات چندی پیش این جریانات امروز متحد شده است .


بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس



بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس


بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس



بیسبسرسیریسیرس

بیسبسرسیریسیرس