۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
در تذکر شفاهی

توکلی: کار هیات رئیسه اشکال قانونی دارد

نماینده مردم تهران با انتقاد از هیات رئیسه مجلس در تصویب جزئیات طرح مجلس برای اجرای برجام، گفت: این اقدام شما از نظر قانونی و سیاسی اشکال دارد.
کد خبر : ۲۶۲۸۸۹
صراط: نماینده مردم تهران با انتقاد از هیات رئیسه مجلس در تصویب جزئیات طرح مجلس برای اجرای برجام، گفت: این اقدام شما از نظر قانونی و سیاسی اشکال دارد.

در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی، احمد توکلی در تذکر شفاهی گفت: آقای رئیس جنابعالی و اعضای هیات رئیسه مجلس سوگند خورده‌اید که آیین‌نامه را رعایت کنید، نمی‌دانم برای شکستن این سوگند چند گوسفند باید قربانی شود.

وی افزود: شما امروز در عرض ۲۰ دقیقه مهمترین موضوع سیاست خارجه کشور را به سرانجام رساندید، در حالی که همه مسائل مورد نظر با رعایت آیین‌نامه داخلی مجلس قابل وصول بود.

نماینده مردم تهران ادامه داد: تسریع برای مجلس مضر است و اگر مردم چنین چیزی را ببینند برای مجلس ضرر خواهد داشت.

توکلی گفت: یکشنبه گذشته در مجلس مانور تفرقه بود، برخی رعایت نکردند و آنچه نباید می‌شد صورت گرفت.

وی افزود: امروز هم که می‌خواستیم جزئیات را بررسی کنیم جنابعالی اجازه طرح هیچ پیشنهادی را ندادید، این کار از نظر سیاسی و قانونی اشکال دارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: در جلسه قبل اصل موضوع با بحث زیاد و وقت کافی بررسی شد که در نهایت کلیات به تصویب رسید.

وی افزود: اصل ماده واحده مورد قبول بود و فقط جزئیات مانده بود که خودتان دیدید قبل از جلسه صحبت کردیم و وفاقی صورت گرفت که در کل این ماده واحده را بپذیریم.

رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نمایندگان کمک کردند و در بسیاری از موارد از پیشنهادات خود صرفنظر کردند تا جزئیات این ماده واحده نیز به تصویب برسد.

وی خاطرنشان کرد: قواره‌هایی وجود داشت که همه شما مطلع هستید، بنا بود آنها را رعایت کنیم.

لاریجانی افزود: ما طرحی داشتیم که اگر قرار باشد برجام اجرا شود، باید دولت شروط لازم را رعایت کند، ما به این طرح رای دادیم.
منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز