۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵

بازگشت طلایی به شورای شهر

تذکر در خصوص ایجاد شهرهای جدید در اطراف تهران، بازگشت نایب رئیس شورا به صحن علنی و ... از جمله تذکرات اعضای شورا در صحن علنی شورای شهر تهران بود.
کد خبر : ۲۶۲۸۹۰
صراط: تذکر در خصوص ایجاد شهرهای جدید در اطراف تهران، بازگشت نایب رئیس شورا به صحن علنی و ... از جمله تذکرات اعضای شورا در صحن علنی شورای شهر تهران بود.

علی صابری عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورا در جلسه علنی روز سه شنبه با تقدیر از شهردار تهران برای تشکیل گروه مشورتی معلولان گفت: جامعه معلولان طی نامه ای از شهردار تهران برای تشکیل این گروه مشورتی برای مناسب سازی فضاهای شهری تشکر کردند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد پایانه ویژه جانبازان و معلولان گفت: شورا بازدیدی از این پایانه داشته باشد که بتواند به ارتقای کمی و کیفی این پایانه کمک کند.

وی همچنین درخواست کرد: ستاد مناسب سازی فضاهای شهری تحت پوشش هیچ معاونتی در شهرداری نباشد زیرا وظیفه ای فرابخشی دارد.

وی به رئیس شورای شهر پیشنهاد داد: برای ایجاد شهری دسترس پذیر مشاورانی از گروه های مردم نهاد انتخاب کنند.

درخواست پیگیری شهر جدید خوارزمی

 در ادامه این جلسه اقبال شاکری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران با اشاره به ایجاد شهر جدید خوارزمی در جنوب شرق تهران گفت: به گفته وزارت راه و شهرسازی این شهر جدید توسط سرمایه گذاران کره ای در حال احداث است که حتما باید مدیریت شهری تهران به این موضوع حساس باشد زیرا با وجود کمبود آب چنین واگذاری های سنگینی در حریم تهران نیاز به بررسی دقیق دارد.

وی همچنین با اشاره به آغاز ماه محرم گفت: مدیریت شهری از هیات های مذهبی حمایت کند و به ایمنی آنها کمک کند.

وی ادامه داد: باید با سد معبر مقابله کرد اما نباید در هیات های مذهبی سخت گیری کرد و همچنین باید مکان های مناسبی در اختیار آنها قرار داد.

شاکری درخواست کرد: مکان مناسبی در پایتخت به نام شهید همدانی نام گذاری شود.

شورا به دنبال معالجه ناهنجاری های هرندی

در ادامه این جلسه مجتبی شاکری با اشاره به بازدیدی که روز گذشته اعضای شورای شهر از محله شوش داشتند گفت: وضعیت این محله بسیار غمناک است اما قرار است تغییرات بزرگی در آنجا انجام شود که اولین تجربیات معالجه ناهنجاری ها در این منطقه است.

وی در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که میان شورا و آموزش و پرورش انجام شده گفت: در حال حاضر آموزش و پرورش در قالب همان تفاهم نامه بودجه شهرداری را هزینه می کنند که درخواست می کنند این تفاهم نامه به صحن بیاید تا تبدیل به مصوبه شود.

تقدیر از آزادسازی اراضی شمال غربی تهران

در ادامه این جلسه اسماعیل دوستی عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه شهرداری با متجاوزانی که اراضی شمال غرب پایتخت حد فاصل دره فرحزاد و اوین را تصرف کرده بودند برخورد قاطع کرد؛ گفت: افرادی بدون مجوز در این اراضی دیوارکشی کرده بودند که اراضی تصرف شده حدود ۵۰۰ هکتار بود اما با تلاش مدیریت شهری این زمین ها در حال آزادسازی است و امیدوارم در سال جدید شهرداری این زمین ها در قالب فضای سبز عمومی به مردم این محل هدیه کند.

وی همچنین از شورا درخواست کرد: مصوبه شورا در رابطه با تعیین عوارض براساس ۱۶۰ بلوک را اجرایی کند.

به گفته دوستی این مصوبه قرار بوده از اول سال اجرایی شود اما همچنان راکد مانده است که سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی باید اجرای آن را پیگیری کند.

حذف مصوبه مجلس

در ادامه این جلسه مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران از حذف مصوبه مجلس خبر داد و گفت: در رایزنی هایی که با رئیس مجلس داشتیم این تبصره که بسیار برای شوراها خطرناک بود حذف شد.

در این جلسه مرتضی طلایی نزدیک به یک ماه به دلیل سانحه سوختگی در شورا حاضر نبود به صحن علنی بازگشت.

منبع: مهر
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز