۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴

اسرائیل جلوی هدیه‌های هند به فلسطین را گرفت

مقام‌های رژیم صهیونیستی از دادن مجوز به اعطای چهار سیستم ارتباطی به عنوان هدیه‌ای از جانب کشور هند به دانشگاه فناوری اطلاعات فلسطین امتناع کردند.
کد خبر : ۲۶۲۹۶۴

صراط: مقام‌های رژیم صهیونیستی از دادن مجوز به اعطای چهار سیستم ارتباطی به عنوان هدیه‌ای از جانب کشور هند به دانشگاه فناوری اطلاعات فلسطین امتناع کردند.

به گزارش پایگاه ایندین اکسپرس، این مساله پس از آن اهمیت پیدا کرد که پراناب موخرجی، رئیس‌جمهور هند که قرار است امروز(سه شنبه) یک مرکز فناوری اطلاعات پیشرفته در دانشگاه القدس فلسطین را افتتاح کند، تصمیم گرفت تا این وسایل ارتباطی را به عنوان هدیه‌ای از جانب دولت هند اعطا کند. این چهار سیستم ارتباطی قرار بود از جمله اجزای ضروری این مرکز فناوری اطلاعات جدید باشد.

با وجود آنکه مقام‌های گمرک اسرائیل روز دوشنبه مجوز عبور 30 دستگاه رایانه از بندر اشدود به این دانشگاه را دادند اما سیستم‌های ارتباطی در نظر گرفته شده برای این مرکز در فرودگاه بن گوریون به بن‌بست خورده و بعید است که اجازه انتقال به این مرکز فناوری اطلاعات در دانشگاه القدس را پیدا کند.

سخنگوی سفارت اسرائیل در هند در پاسخ به مساله تاخیر در این مجوز گفت: هرچند که مقام‌های گمرک اسرائیل مجوز اعطای 30 دستگاه رایانه را پیدا کردند اما احساس من این است که سیستم‌های ارتباطی در نظر گرفته شده مطابق قوانین اسرائیل نیستند.

وی در این زمینه به دستگاه‌های نظیر تلفن‌های ماهواره‌ای اشاره کرد که دولت هند ورود آنها را به این کشور ممنوع کرده است.

منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز