۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

پوتین: برخی شرکای ما کله پوک هستند!

رئیس جمهوری روسیه امروز (سه شنبه) در یک کنفرانس سرمایه‌گذاری با بیان اینکه مسکو تشنه رهبری بر سوریه نیست، تاکید کرد که همکاری موجود با کشورهای غربی درباره درگیری سوریه کافی نیست.
کد خبر : ۲۶۲۹۸۵
صراط: به نقل از رویترز خبر داد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت: مسکو ، واشنگتن و اروپا باید گفت‌وگوی سیاسی میان طرف‌های درگیر سوریه را ترغیب کنند.

پوتین همچنین تاکید کرد که ترکیه یکی از مهمترین شرکای روسیه است و مسکو باید به دنبال راه‌هایی برای برقراری ارتباط با ترکیه با هدف مبارزه با تروریسم باشد.

پوتین با اشاره به روابط روسیه و ترکیه گفت: شرکت‌های ترکیه در روسیه به میزان ۱۲ میلیارد روبل سرمایه گذاری کرده‌اند. در مقابل ما نیز به ترکیه گاز صادر می‌کنیم.

وی با درخواست مبارزه مشترک علیه تروریسم گفت: باید بدانیم که روابط خود را با ترکیه در راستای مبارزه با ترور چگونه سازماندهی کنیم. ترکیه در این باره در مورد فاکتور کردها بسیار نگران است ما این نگرانی‌ها را درک می‌کنیم و آماده‌ایم که در یک برنامه مشترک این مساله را مورد بررسی قرار دهیم. در حال حاضر وزارت دفاع دو کشور با هم ارتباط دارند. امیدوارم که این ارتباط باعث ایجاد هماهنگی شود اما این همکاری‌ها و هماهنگی‌ها را نیز باید در سطح سیاسی به دست آوریم.

رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: ترکیه برای روسیه اولویت دارد و دو دوست خوب هستند. سالیان سال است که روابط دو کشور در سطح خوبی ادامه دارد.

او افزود: ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نتوانست پیشرفتی را حاصل کند. ما بر سر رهبری سوریه با کسی رقابت نمی‌کنیم بلکه می‌خواهیم در مبارزه با تروریسم سهمی داشته باشیم.

رئیس جمهوری روسیه تاکید کرد که سوالاتی درباره کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش آزاد سوریه که در دستان تروریست‌هاست، وجود دارد.

پوتین ادامه داد: هیچ پاسخی از واشنگتن درباره مناطقی که باید هدف بگیرد دریافت نکردیم.

رئیس جمهور روسیه همچنین واشنگتن را به سبب خودداری کردن از همکاری با روسیه در ارتباط با سوریه محکوم کرد و گفت: برخی از شرکای ما کله پوک هستند و مغزشان درست کار نمی‌کند.

وی با اشاره‌ به این‌که واشنگتن از اشتراک اطلاعات درباره سوریه خودداری کرده، گفت: با این وضعیت ما چطور می‌توانیم با یکدیگر همکاری کنیم؟
منبع: ایسنا