۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱

پیشنهاد فائو برای ریشه کنی فقر

سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد گفت: با اختصاص سالانه ۳ دهم درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا،‌ فقر ریشه کن می شود.
کد خبر : ۲۶۲۹۹۱
صراط: سازمان خواربار و کشاورزی سازمان ملل متحد (فائو)، امروز در گزارشی با عنوان «سوفا 2015» در رم اعلام کرد، فقط کافی است از امروز تا سال 2030 ، سالانه سه دهم درصد از تولید ناخالص داخلی دنیا به ارزش دویست و شصت و پنج میلیون دلار را در بخش کشاورزی و برنامه های حمایت اجتماعی هزینه کرد تا از مرگ مردمی که در دنیا از فقر و گرسنگی جان خود را از دست می دهند، جلوگیری شود.

فائو در گزارش خود اعلام کرد، هنوز حدود هشتصد میلیون نفر در دنیا در فقر شدید زندگی می کنند.

گزارش امسال سازمان خواربار و کشاورزی،‌ به ویژه درباره برنامه های حمایتی در مناطق روستایی دور افتاده است. فائو در نظر دارد کمک های غذایی و مالی، برنامه های عمومی کار، بیمه های تامین اجتماعی، یارانه ها و دوره های اشتغال را برای مناطق روستایی دور افتاده در نظر بگیرد.

در همین زمینه، خوزه گراتسیانو دا سیلوا مدیر کل فائو گفت: ما باید برای پایان دادن به دور باطل فقر، از حمایت های اجتماعی استفاده کنیم. حمایت های اجتماعی منابع زیادی را در اختیار بخش تولید و تربیت قرار می دهد و موجب تحریک تقاضا برای محصولات محلی می شود.

خومو سوندارام معاون سازمان خواربار و کشاورزی نیز گفت: حمایت منجر به تولید می شود. حمایت نه تنها اشخاص را نجات می دهد، بلکه موجب سرمایه گذاری، تولید زیاد و منجر به توسعه می شود.

منبع: شبکه خبر