۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۵

داعش علیه روسیه فرمان جنگ داد

گروهک تروریستی داعش روز سه شنبه با انتشار یک پیام صوتی «از مسلمانان جهان خواست علیه روسیه بجنگند.»
کد خبر : ۲۶۳۰۱۴
صراط: به نقل رویترز، گروه تکفیری داعش خواستار جنگ علیه روسیه به دلیل «جنگ صلیبی» این کشور در خاورمیانه شد.

در پیام صوتی «ابو محمد العدنانی» سخنگوی داعش آمده است: جوانان اسلامی در هر جایی که هستند به دلیل جنگ صلیبی روس ها و آمریکایی ها، باید علیه آنها بجنگند.

گروه تروریستی داعش پنج سال پیش با حمایت کشورهای آمریکا، انگلیس، قطر، عربستان ، ترکیه و فرانسه با استفاده از خاک ترکیه برای براندازی حکومت سوریه مسلح و به این کشور اعزام شد. همچنین در این مدت گروه های تروریستی مختلفی با پشتیبانی این کشورها، با عنوان مخالفان مورد اعتماد آمریکا و همپیمانانش، با تجهیزات اهدایی غرب به مقابله با ملت و دولت سوریه پرداخته اند.

آمریکا و متحدان غربی و منطقه ای آن از حدود یک سال پیش به بهانه مبارزه با داعش، با تشکیل ائتلافی، اقدام به حمله هوایی به سوریه و عراق کرده اند اما نه تنها این حملات نتیجه بخش نبوده بلکه گروه های تروریستی بویژه داعش در سوریه و عراق قوی تر نیز شده و توانسته اند مناطق بیشتری از خاک سوریه و عراق را تصرف کنند؛ ضمن آنکه تاکنون صدها شهروند سوری و عراقی در حملات ائتلاف به خاک و خون کشیده شده و خسارت های سنگینی به تاسیسات زیربنایی این دو کشور وارد شده است.

اقداماتی که ائتلاف آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش انجام می دهد، سبب شد تا دولت سوریه به طور رسمی از روسیه بخواهد برای مقابله با تروریستها در این کشور کمک کند.

براین اساس نیروی هوایی ارتش روسیه در پی این درخواست رسمی دمشق، با هماهنگی ارتش سوریه، از دو هفته پیش با ده ها پرواز جنگی، بیش از 250 موضع، پایگاه تجمع و زاغه مهمات تروریست ها و همچنین مقرهای فرماندهی آنان بویژه داعش را در سراسر خاک سوریه نابود کرده است.

آمریکا و کشورهای غربی، روسیه را متهم می کنند که در این حملات نه تنها داعش که همه مخالفان دولت را هدف قرار می دهد اما مسکو تصریح کرده که از ملت سوریه در برابر هجوم تروریست ها دفاع می کند و این امر تا نتیجه مطلوب ادامه خواهد یافت.
منبع: ایرنا