۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲

خروج تومور 8 کیلویی از بدن بیمار+تصاویر

تومور 8 کیلویی نشأت گرفته از کلیه بیمار پس از یک عمل جراحی 5 ساعته از بدن بیمار خارج شد.
کد خبر : ۲۶۵۴۳۷
صراط: در بدن خانمی 57 ساله توموری پیدا شده بود که با مراجعه به پزشک از طریق سونوگرافی و سی.تی اسکن تشخیص داده شد.

خروج تومور 8 کیلویی از بدن بیمار+تصاویر


پزشک معالج این بیمار می‌گوید: در جلسات اولیه در بدن بیمار تومور تشخیص داده شده بود اما خوشبختانه چربی‌ای که در اطراف توده ایجاد شده بود، باعث شد که قابلیت جراحی بیمار بهتر شود و بتوانیم بیمار را علیرغم اندازه بزرگ توموری که در بدنش بود، جراحی کنیم.

وی ادامه داد: در نهایت بیمار برای عمل جراحی به مرکز پزشکی آموزشی و درمانی شهید مصطفی خمینی مراجعه کرد و عمل او 5 ساعت به طول انجامید و ما توانستیم تومور را با کمترین خونریزی (500 سی.سی) خارج کنیم.

خروج تومور 8 کیلویی از بدن بیمار+تصاویر

پزشک بیمار تأکید کرد: تومور به غیر از حجم اصلی که در سمت چپ شکم بود، از کلیه نشأت گرفته بود و حتی اجزای دیگر این توده در دیگر قسمت‌های بدن او پخش شده بود که با دقت بالا همه آن‌ها را خارج کردیم.

خروج تومور 8 کیلویی از بدن بیمار+تصاویر

وی در خصوص علائم به وجود آمدن این تومور اظهار کرد: بیمارانی که دارای تومور کلیه هستند، اکثراً با علائم مشخص خود بیماری مراجعه نمی‌کنند اما نشانه‌های بارز آن خونریزی، درد و بزرگ شدن شکم است و حتی ممکن است فرد با تظاهر بیماری‌های هورمونی به پزشک مراجعه کند. همچنین فضا برای بزرگ شدن تومور در بدن فرد وجود داشت و به همین دلیل بود که وزن این تومور در بدن بیمار به 7 کیلو و 900 گرم رسید.

خروج تومور 8 کیلویی از بدن بیمار+تصاویر

وی در پایان گفت: این تومور بزرگ‌ترین تومور بدخیم گزارش شده است زیرا در سال گذشته بزرگ‌ترین تومور خوش‌خیم 7 کیلو و بزرگ‌ترین تومور بدخیم 5 کیلو بوده است و تا به حال توموری به اندازه 8 کیلو و اندازه 32 سانتیمتری گزارش نشده است.