۱۱ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۹

خداحافظی برنامه کودک از شبکه یک سیما

کد خبر : ۲۶۵۹
شبكه اول سيما از سال آينده برنامه‌ي كودك پخش نمي‌كند؛ اين شبكه در حال حاضر روزي يك ساعت برنامه‌هاي مختص به كودكان و نوجوانان را به روي آنتن مي‌برد.

به گزارش ايسنا، معاونت سيما در حالي بر تعطيلي تمامي برنامه‌هاي كودك و نوجوان شبكه اول سيما تصميم گرفته كه پخش ويژه برنامه‌هاي نوروزي كودك و نوجوان اين شبكه هم‌چنان به قوت خود باقي است و اجرايي كردن اين تصميم به بعد از تعطيلات نوروز و از پانزدهم فرودين ماه به بعد موكول مي‌شود.

با اختصاص تعريف شبكه كودك به شبكه دو سيما كه از تابستان سال گذشته صورت گرفت، گروه كودك شبكه اول سيما منحل شد و از تعداد برنامه‌هاي كودك و نوجوان اين شبكه نيز كاسته شد.

بر اين اساس بسياري از برنامه‌هاي كودك شبكه اول از همان ابتدا به شبكه دو سيما رفتند.

مديريت گروه كودك و نوجوان شبكه اول را در آن زمان محمد ميركياني بر عهده داشت، اما با رفتن گروه كودك و نوجوان شبكه يك به شبكه دو، ميركياني هم به اين شبكه رفت، اما پس از چندي، جاي خود را به بهمن مشکيني داد.

همزمان با رفتن برنامه‌هاي شبكه اول به شبكه دو كه از آن جمله مي‌توان به «خاله شادونه» اشاره كرد، برخي از برنامه‌هاي كودك و نوجوان شبكه اول هم‌چنان در اين شبكه باقي ماندند كه از آن جمله مي‌توان به برنامه «عمو پوررنگ» اشاره كرد.

اما با تصميم اخير مديران سيما مبني بر تعطيلي تمامي برنامه‌هاي كودك شبكه اول سيما، برنامه «عمو پوررنگ» نيز چاره‌اي جز رفتن به شبكه دو سيما ندارد. اين در حالي است كه به نظر مي‌رسد سازندگان برنامه «عموپورنگ» همانند گذشته به رفتن به شبكه‌ي دو سيما تمايلي ندارند و احتمال مي‌رود، اين تصميم مديران سيما به تعطيلي برنامه و حتي لغو ويژه برنامه نورزي «عمو پوررنگ» بيانجامد.

به گزارش ايسنا، در حال حاضر برنامه «عموپورنگ» به صورت يك روز در ميان از شبكه اول پخش مي‌شود. اين برنامه سال‌هاست كه در نظرسنجي‌هاي مركز تحقيقات، مطالعات و سنجش برنامه‌اي صداوسيما، در زمره پرمخاطب‌ترين برنامه‌هاي كودك قرار مي‌گيرد.
نظرات بینندگان
موسوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۸۸
۰
۰
ما عمو پورنگ ودر شبکه ی1 می خواهیم ایها الناس..........................
مرضيه
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۸
۰
۰

اين كارهاي مزخرف از صدا و سيما بعيده،واقعا براشون متاسفم ...تصميم خيلي عجولانه و بي خوديه.
"عمو پورنگ، فقط شبكه يك"
...
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۹ - ۱۵ اسفند ۱۳۸۸
۰
۰
من عمو مو از شما میخوام صدا و سیمایی ها ، هیچ وقت نمیبخشمتون اگه عمو بره و بچه هاش تنها بشن
نسیم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۴۶ - ۲۱ اسفند ۱۳۸۸
۰
۰
سلام منم اگر عمو بره شما را مقصر می دونم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز