۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱

پیش بینی وضع هوا در ۱۶ آبان

به گفته وی همچنین در این استان‌ها بارش باران و لغزندگی جاده‌ها و همچنین کاهش دید به سبب مه گرفتگی در شب در جاده‌های این استان‌ها پیش‌بینی شده است.
کد خبر : ۲۶۶۹۲۱
صراط: مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور را تشریح کرد.

احد وظیفه درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور در روزهای جمعه و شنبه گفت: فعالیت سامانه بارشی در روز جمعه در کشور موجب بارش باران در غرب و جنوب غرب کشور شده و از بعدازظهر بخش‌هایی از مرکز کشور را نیز در بر می‌گیرد.

وی با بیان بیان اینکه از بعدازظهر امروز جمعه نفوذ جریانات سرد شمالی از روی دریای خزر به استان‌های حاشیه دریای خزر، موجب کاهش دما در این استانها و بارش باران به ویژه در گیلان و اردبیل خواهد شد، گفت: در روز شنبه بارش‌ها در غرب کشور به ویژه در دو استان کردستان و کرمانشاه پیش‌بینی می‌شود.

به گفته مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور بارش‌ها در سایر مناطق غرب و جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز، سواحل شمالی کشور به ویژه استان گیلان و از بعدازظهر بصورت پراکنده در شرق کشور رخ می دهد.

وظیفه همچنین افزود:‌ همچنین از عصر شنبه در ارتفاعات استان تهران، مازندران و زنجان انتظار بارش برف وجود دارد.

مدیرپیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور همچنین به اطلاعیه سازمان هواشناسی کشور اشاره کرد و گفت: بنا بر تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی ادامه بارندگی در روزهای جمعه و شنبه در بخش‌هایی از نیمه غربی کشور پیش بینی می‌شود و از این رو به سبب شرایط جوی اتخاذ اقدامات ایمنی در تردد جاده‌ای و مقابله با آب گرفتگی معابرعمومی برای امروز در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی باید انجام شود.

به گفته وی همچنین در این استان‌ها بارش باران و لغزندگی جاده‌ها و همچنین کاهش دید به سبب مه گرفتگی در شب در جاده‌های این استان‌ها پیش‌بینی شده است.

وی افزود: همچنین در روز شنبه در استان های کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، بوشهر و غرب استان فارس بارش باران و کاهش دید افقی بویژه در شب پیش بینی شده است. همچنین احتمال آب گرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه ، کردستان، شمال ایلام و کهکیلویه و بویر احمد دور از انتظار نیست.

وظیفه درباره وضعیت هوای پایتخت در روز شنبه نیز گفت:‌ آسمان تهران در روز شنبه همراه با بارش پراکنده باران پیش‌بینی شده، ضمن اینکه در این روز بیشنیه و کمینه دما به ترتیب 14 و 9 درجه بالای صفر خواهد بود.
منبع: ایسنا