۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

پیروانی به مظلومی: تیم محلی که نیستیم

مدیر فنی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل در پاسخ به پرویز مظلومی گفت: مگر تیم ‌ملی یک تیم محلی است که دو، سه ساعت قبل از بازی دور هم جمع شویم و به میدان برویم؟ سرمربی استقلال پیش‌تر گفته بود برای بازی با گوام و ترکمنستان کافی است روز قبل از بازی آماده شویم.
کد خبر : ۲۶۷۲۳۸
صراط:مدیر فنی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل در پاسخ به پرویز مظلومی گفت: مگر تیم ‌ملی یک تیم محلی است که دو، سه ساعت قبل از بازی دور هم جمع شویم و به میدان برویم؟ سرمربی استقلال پیش‌تر گفته بود برای بازی با گوام و ترکمنستان کافی است روز قبل از بازی آماده شویم.
افشین پیروانی درباره این که پرویز مظلومی نسبت به تعطیلی‌های لیگ برتر اعتراض کرده و گفته بود برای بازی با گوام و ترکمنستان می‌توانیم روز قبل از بازی کنار هم جمع شویم، اظها‌ر کرد: تیم محلی نیستیم که در یک رستوران دور هم جمع شده و آماده بازی با گوام شویم. مطمئنا باید بهترین امکانات، هماهنگی‌ها و اردوها را در نظر بگیریم تا مقابل این تیم‌ها غافلگیر نشویم. مظلومی مربی خوبی است اما این صحبت‌ها کمکی به تیم ‌ملی نمی‌کند.

مدیر فنی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل ا‌ضافه‌ کرد‌: زمانی در پر‌سپولیس که بازی می‌کردیم، روز بازی در رستوران جمع می‌شدیم و پس از آن به میدان می‌رفتیم. این کارها غلط بود، ولی جواب می‌داد. دلیل نمی‌شود که بار دیگر این کار را انجام دهیم. در حال‌ حاضر فو‌تبا‌ل شرایط خاص خودش را دارد و اگر پس از 20 روز تعطیلی مقابل عمان نتیجه‌ لازم را کسب نکردیم، نباید اردوهای بعدی را تعطیل کنیم. عمان در حال‌ حاضر یکی از بهترین تیم‌های آسیاست. شرایط آب‌وهوایی عمان هم مناسب نبود.

او با عذرخواهی از خبرنگاران ا‌دا‌مه‌ داد: در این چند روز به دلیل مشکلاتی که برای نصب بنرهای تبلیغاتی وجود داشت نتوانستیم تمرین را به روی خبرنگاران باز کنیم اما در ادامه سعی می‌کنیم کمال همکاری را داشته باشیم. مصدومیت‌های متعدد در آغاز اردو ما را اذیت کرده و چند بازیکن را در اختیار نداشتیم. با وجود پیگیری‌های مختلف تعدادی از ویزاها آماده نشده است. به احتمال 99 درصد پرواز ما کنسل می‌شود. گوامی‌ها تمام تلاش خود را کرده‌اند که نتوانیم در آن کشور موفق شویم. باید روی چمن مصنوعی بازی کنیم اما تمام سعی مان بر این است که با هماهنگی خوب و با بازیکنان خوبی که در اختیار داریم موفق شویم.

پیروانی درباره اظهارنظر اصغر باقریان، مدیر‌عامل سپاهان مبنی بر این که تیم ‌ملی باید التماس باشگاه‌ها را کند تا بازیکن در اختیار بگیرد و حتی باشگاه‌ها مهم‌تر‌ از تیم ‌ملی هستند، خاطر‌نشان کرد: او را از گذشته می‌شناسم و فرد قابل احترامی است. پس از دین، ملیت از اهمیت بالایی برخوردار است و همه باید احترام زیادی برای این موضوع بگذاریم. بازی کردن برای تیم ‌ملی افتخار بزرگی است. زمانی که خودم بازیکن بودم افتخار می‌کردم که برای ایران و پرچم کشورم بازی کنم. امیدوارم روزی برسد که همه با هم تعامل داشته باشیم و شاهد درگیری نباشیم. باید اظهارنظرهایی کنیم که در شان و جایگاه خودمان باشد. این صحبت‌ها فقط حواشی را بیشتر می‌کند.

او در واکنش به این که تعدادی از مربیان لیگ برتری گفته‌اند که در هیچ کجای دنیا لیگ را برای یک یا دو بازیکن 20 روز تعطیل نمی‌کنند، تصریح کرد: خودمان را با خودمان مقایسه کنیم. تیم ‌ملی ژاپن 14 بازیکن لژیونر دارد که این تیم را فراتر از آسیا قرار داده است. وقتی جوانگرایی می‌کنیم در مسیر پوست‌اندازی هستیم و بازیکنانی داریم که در باشگاه‌های مختلف بازی می‌کنند باید شرایط لازم را مهیا کنیم تا آنها در کنار یکدیگر قرار بگیرند. سفر ما به دوبی قبل از بازی با عمان به دلیل شرایط بد زمین کمپ بود. زمین مناسب جزو اولین لازمه‌های یک اردوی مناسب است. کمال تشکر را از مسئولان مجموعه آزادی دارم که همکاری لازم را با ما انجام داده‌اند تا تیم ‌ملی به شرایط آرمانی نزدیک شود.

مدیر فنی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل خاطر‌نشان کرد: باید اردوهای مناسب برای تیم ‌ملی تدارک دیده شود. یک زمانی ساعت 14 به اردو می‌آمدیم و ساعت 17 بازی می‌کردیم. این کارها غلط بود. هفت – هشت نفر مجبور می‌شدند در یک اتاق بخوابند. الان دنیای علم و تکنولوژی است و همه به فکر بهترین شرایط هستند اما بعضی‌ها فکر می‌کنند باید کار غلط را یک بار دیگر انجام دهند. مشکلات زیاد است و این که عده‌ای می‌گویند که با تعطیل لیگ کار بدنسازی می‌کنیم به خود آنها بستگی دارد.

مدیر تیم ‌ملی خاطر‌نشان کرد: در فصل بدنسازی هر بازیکن باید بتواند 60 تا 65 درصد اکسیژن مصرف کند و همین موضوع حدود پنج تا شش ماه به او کمک می‌کند و در تعطیلات لیگ باید مسابقات را شبیه‌سازی کنیم. این که هر روز بیایند و در رسانه‌ها مصاحبه کنند کمکی به آنها نمی‌کند. با این صحبت‌ها فقط برای عامه مردم جالب خواهد بود. باید منطقی نگاه کنیم. مگر سیدجلال حسینی در تیم ‌ملی مصدوم شده است؟ یا این که ما جهانبخش را حدود شش ماه است که به خاطر مصدومیت در اختیار نداریم. الان معلوم نیست که سردار بتواند در بازی با ترکمنستان و گوام بیاید یا نه. مصدومیت هم جزوی از فو‌تبا‌ل است و نمی ‌وانیم بگویم که فلان بازیکن در تیم ‌ملی مصدوم شده است. جایگاه تیم ‌ملی بالاتر از همه است و باید اتحاد و همدلی داشته باشیم که این موضوع رمز موفقیت است.

پیروانی درباره این که آیا سرمربی تیم ‌ملی دغدغه‌ای دارد، گفت: کا‌ر‌لوس کی‌روش دغدغه‌های زیادی دارد. او هنوز یک زمین مناسب ندارد. کادرفنی با لباس‌های رنگارنگ به زمین می‌آیند و مصاحبه‌هایی که می‌شود، آرامش تیم ‌ملی را بر هم می‌ریزد. دو شبانه روز باید در راه باشیم تا به گوام برسیم و همین عوامل اثرات منفی خواهد داشت. کی‌روش هم به همین خاطر است که مصاحبه می‌کند و حرف غیرمنطقی نمی زند. تنها هدف ما شاد کردن دل مردم است. باید هر کس در جایگاه خودش صحبت کند.

مدیر فنی تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل درباره این که باشگاه راه‌آهن بیانیه‌ای را درباره دعوت نشدن میلاد محمدی به تیم ‌ملی صادر کرده است، اظها‌ر کرد: همواره کمال همکاری را با سازمان لیگ داشته‌ایم و اگر به تقویم سازمان لیگ نگاه کنید، اردوی تیم ملی با تاخیر برگزار شد و این نشان از همکاری ما دارد. به سازمان لیگ خبر دادیم که میلاد محمدی در بازی با سپاهان به میدان نرود؛ چرا که به تیم ‌ملی دعوت شده است اما او بازی کرد. راه‌آهنی هم می گفتند که از این موضوع اطلاعی نداشتیم در حالی که ما خیلی زود به سازمان لیگ اعلام کرده بودیم. در کنار آن مسائل فنی هم وجود داشت و خود میلاد محمدی هم به من گفت که از عملکردش راضی نبوده است. ما نمی توانیم از بازیکنی که تجربه‌ای نداشته در جا‌م جها‌نی استفاده کنیم. بازیکنان باید اول کسب تجربه کنند و قتی می‌گویم می‌خواهیم با ژاپن بازی کنیم به خاطر منافع خودمان نیست بلکه منافع ملی را در نظر می‌گیریم.

پیروانی در پایان درباره این که آیا حضور نداشتن بازیکنان جدید در اردوی تیم ‌ملی به خاطر اخذ ویزا بوده، گفت: اگر بازیکنی ویزا نداشته باشد چطور می‌تواند به گوام بیاید. ما دو ماه و 10 روز است که اقدام به گرفتن ویزا کرده‌ایم اما کامل نشده است. کادرفنی بهترین‌ها را دعوت کرده و تمام تلاشمان موفقیت تیم ‌ملی است. همیشه مشکل ممنوع الخروجی را داشته‌ایم و مشکل پرواز را هم به آن اضافه کنید.

منبع: ایسنا