۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸

آخرین وضعیت منافقین در کمپ لیبرتی

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای از جزئیات وضعیت منافقین در کمپ لیبرتی عراق خبر داد.
کد خبر : ۲۶۷۷۸۰
صراط: در این بیانیه آمده که کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل و هیأت همیاری سازمان ملل در عراق(یونامی) از سال ۲۰۱۱ در تلاش هستند تا منافقین را از عراق خارج و به کشورهای ثالث منتقل کنند و تاکنون تنها موفق به انتقال ۹۰۰ تن از آن‌ها شده‌اند.

این بیانیه تعداد اعضای گروهک تروریستی منافقین در کمپ لیبرتی را ۲۱۶۰تن خواند و افزود: از ماه ژوئیه (ابتدای تیر) تاکنون بیش از ۱۶۰نفر به کشورهای ثالث منتقل شده‌اند و تا پایان سال جاری میلادی (اواخر دی) حدود ۲۰۰تن دیگر از عراق خارج خواهند شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی هابیلیان(خانواده شهدای ترور کشور)، در این بیانیه ،کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ضمن قدردانی از آلبانی و سایر کشورهایی که منافقین را در خاک خود راه دادند، بار دیگر از دولت‌ها خواست در جهت ارائه راه‌حل طولانی‌مدت برای اعضای گروهک منافقین گام بردارند.

این بیانیه در ادامه به اصابت سه موشک به کمپ لیبرتی در سال ۹۲ و حمله اخیر اشاره کرد و هشدار داد احتمال حملات دیگری در آینده وجود دارد.

گفتنی است به‌دنبال توافقنامه بین یونامی و عراق در دسامبر ۲۰۱۱ میلادی مقرر شد که اعضای گروهک منافقین در کمپ اشرف به کمپ لیبرتی منتقل شوند تا کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان وضعیت پناهندگی آنان را بررسی کند. پس از آن اعضای این گروهک تروریستی در قالب هفت گروه به کمپ لیبرتی انتقال یافتند. آخرین گروه در ۲۶شهریور۱۳۹۱ از کمپ اشرف به لیبرتی منتقل شد.
منبع: ایسنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز