۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷

افزایش ۵ برابری نذورات مردمی برای اربعین

رئیس ستاد بازسازی عتبات از افزایش ۵ برابری نذورات مردمی برای اربعین خبر داد و گفت: موکب‌های ستاد اربعین از اول هفته آینده در عراق آماده پذیرایی از زائران است. همچنین بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.
کد خبر : ۲۶۸۴۴۶
صراط:  رئیس ستاد بازسازی عتبات از افزایش ۵ برابری نذورات مردمی برای اربعین خبر داد و گفت: موکب‌های ستاد اربعین از اول هفته آینده در عراق آماده پذیرایی از زائران است. همچنین بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سامانه سماح نام نویسی کرده‌اند.
حسن پلارک درباره آخرین اقدامات کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین گفت: ما شماره حساب 1040 بانک ملی را برای جذب کمک‌های نقدی مردمی و روش‌هایی را برای جذب کمک‌های غیرنقدی مردم اعلام کردیم که الحمدلله استقبال بسیار خوبی شد.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین افزود: امسال 5 تا 6 برابر سال گذشته مردم هدایا و نذورات خود را برای پیاده‌روی اربعین در عراق اهدا کردند که بیشتر در زمینه اسکان، پذیرایی و حمل و نقل بود.

وی ادامه داد: تاکنون وعده پخت 30 میلیون پرس غذا توسط ناذرین و متبرعین در موکب‌های عراق داده شده است.

اسکان 400 هزار زائر در عراق

پلارک در خصوص اقدام ستاد بازسازی عتبات عالیات در اربعین گفت: امسال ظرفیت اسکان 400 هزار زائر را تعبیه کرده‌ایم. 200 هزار نفر در کربلا، 160 هزار نفر در نجف و 40 هزار نفر در مسیر پیاده‌روی اسکان داده خواهند شد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات افزود: امسال 20 نقطه اسکان در کربلا، 10 نقطه اسکان در نجف و 5 نقطه اسکان در مسیر مشخص شده است که در مبادی خروجی کشور، توسط رادیو اربعین و وای‌فای رایگان در مسیر به زوار اطلاع‌رسانی می‌شود.

800 وسیله نقلیه رایگان زوار را در عراق جابجا می‌کنند

وی اظهار داشت: امسال در زمینه حمل و نقل رشد و پیشرفت خوبی داشتیم به صورتی‌که بیش از 800 دستگاه تریلی لبه‌دار و اتوبوس را برای برگشت زوار در داخل عراق مستقر کرده‌ایم و از خروجی شهر کربلا تا نقطه رهایی و از نجف تا مرز مهران زوار را جابجا می‌کنند.

پلارک ادامه داد: همچنین برای رفت زائران از مرز مهران تا سه‌راهی کوت (نزدیکترین شهر عراق به مرز مهران) وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است که همه آنها رایگان است و پلاک و آرم جمهوری اسلامی ایران نیز این وسایل نقلیه را از دیگر وسایل نقلیه متمایز می‌کنند.

آغاز صدور ویزا در 12 مرکز سفارت عراق در ایران

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین در ادامه تصریح کرد: در زمینه صدور ویزا از هفته گذشته سفارت عراق در تهران به صورت بسیار روان فعالیت خود را آغاز کرده است و از امروز قرار است در 11 استان دیگر نیز این فرآیند شروع شود.

وی افزود: امسال 11 دفتر جدید نمایندگی موقت سفارت عراق برای صدور روادید عتبات برای شرکت در مراسم اربعین راه اندازی شده است. این دفاتر در شهرهایی نظیر قم، ایلام، تبریز، اصفهان، شیراز، کرج، کرمان، یزد، ساری، خرمشهر و سوسنگرد ایجاد شده است.

پلارک با بیان اینکه تاکنون بیش از 800 هزار نفر در سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: صدور ویزای این افراد نیز آغاز شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه سال گذشته بیش از 2 میلیون نفر زائر ایرانی به پیاده‌روی اربعین رفتند، گفت: امسال پیش‌بینی ما این است که این تعداد زائر کمتر از سال گذشته نمی‌شود ولی احتمال افزایش آن وجود دارد.

تشکیل دفاتر صدور ویزا در مرز‌های خروجی

وی با اشاره به اینکه دولت عراق هیچ محدودیتی برای صدور ویزا ندارد، گفت: تدبیری شده است تا در مرزهای بزرگ قبل از ورود به مرز دفاتری برای صدور ویزا مانند سال گذشته ایجاد شود که البته زوار نباید خیلی روی آنها حساب کنند چون امکان قطع شدن سیستم‌ها و ایجاد اختلالات دیگر وجود دارد.

پلارک با بیان اینکه امسال ویزاها قبل از ورود به مرز به منظور جلوگیری از تجمع کنترل می‌شود، گفت: عملیات اعزام زائران پیاده از هم اکنون آغاز شده است زیرا چند گروه دانشجویی هم اکنون به عراق سفر کرده‌اند اما مردم از 4 یا 5 روز مانده به اربعین به سوی مرز‌ها روانه می‌شوند.

رئیس کمیته مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین ادامه داد: موکب‌های این ستاد از اوایل هفته آینده برای پذیرایی از زوار سیدالشهدا(ع) آماده می‌شود.
منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز