۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱

پاسخ‌های جنتی، دونماینده را قانع نکرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: وزیر ارشاد برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون فرهنگی حاضر شد که پاسخ‌های وی نتوانست نمایندگان سؤال کننده (حمید رسایی و زهره طبیب‌زاده) را قانع کند.
کد خبر : ۲۶۸۹۶۶

صراط: حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در جلسه امروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به سؤالات نمایندگان در کمیسیون حاضر شد که پاسخ‌های وی نتوانست نمایندگان را قانع کند.

وی افزود: در این جلسه حمید رسایی نماینده مردم تهران سؤالی را در رابطه با علت توقیف هفته‌نامه 9 دی و تذکر به روزنامه کیهان و سایت رجانیوز و ارجاع روزنامه وطن امروز به دادگاه مطرح کرد که پاسخ و ادله وزیر وی را قانع نکرد و کمیسیون محدوده سؤال را ملی تشخیص داده و سؤال برای بررسی بیشتر به صحن علنی ارجاع داده شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت:‌زهره طبیب‌زاده نوری نماینده مردم تهران دیگر سؤال کننده از وزیر ارشاد در جلسه امروز بود که پاسخ وزیر به سؤال این نماینده در خصوص علت مجوز فعالیت به شبکه بی‌بی‌سی در تهران نتوانست وی را قانع کند و سؤال برای بررسی بیشتر در صحن علنی مطرح خواهد شد. 

طاهری خاطرنشان کرد: سؤال دیگر زهره طبیب‌زاده از وزیر ارشاد در رابطه با صدور مجوز تک‌خوانی برای بانوان بود که پاسخ وزیر به این سؤال هم نتوانست نماینده سؤال کننده را قانع کند و این سؤال نیز برای بررسی بیشتر به صحن علنی مجلس ارجاع داده شد.

وی افزود: طبیب‌زاده سؤال دیگری را هم در خصوص اعطای مجوز به تئاتر پینوکیو بود که بانوانی که در این تئاتر بازی می‌کردند هم حجاب نامناسب داشتند و هم مکالمات آنها با هم غیر اخلاقی بوده و رقص آنها در این تئاتر دیده شده است که پس از توضیحات وزیر نماینده سؤال‌کننده پاسخ خود را مبنی بر قانع شدن یا نشدن به بعد از انجام بررسی‌ها  موکول کرد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: در پایان جلسه رئیس کمیسیون دو موضوع را به وزیر ارشاد متذکر شد که چرا وزارت ارشاد با موضوعات انفعالی برخورد می‌کند و نظارت قوی بر فعالیت‌های مرتبط با حوزه کار این وزارتخانه ندارد و پس از وقوع اتفاق و تذکر متدینین در صدد جلوگیری از آن بر می‌آید و مناسب است که نظارت از همان ابتدا به صورت دقیق انجام شود و جوانب کار بیشتر سنجیده شود تا پیش از وقوع اتفاقات نامناسب جلوی آنها گرفته شود.

طاهری خاطرنشان کرد: وزیر ارشاد ضمن تأیید صحبت‌های رئیس کمیسیون عنوان کرد که وزارت ارشاد به علت کثرت فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور و نبود نیروی کار کافی در این وزارتخانه باعث می‌شود تا مشکلاتی بروز کند که البته با توجه به مشکلات ذکرشده از اختیار خارج است.

وی افزود: کمیسیون همچنین ضمن انتقاد از بودجه ضعیف حوزه فرهنگی و بودجه سالیانه از وزیر خواست تا در جریان تصویب لایحه بودجه سال 95 در هیئت دولت تلاش مضاعفی را برای افزایش اعتبارات بخش فرهنگی در بودجه داشته باشد و وزیر هم دراین‌باره خواستار کمک کمیسیون برای رایزنی با رئیس‌جمهور و سازمان برنامه‌وبودجه داشته باشد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان گفت: در ابتدای جلسه امروز نیز رئیس کمیسیون این موضوع را مطرح کرد که با توجه به تأکیدات رهبری در مورد نفوذهای دشمن آنچه از سوی کمیسیون فرهنگی لازم است تا صورت پذیرد مقابله بانفوذ فرهنگی دشمن است و پیشنهادات مختلفی از سوی اعضاء در این باره مطرح شد و جمع‌بندی کار این بود که کمیسیون فرهنگی تعاملاتی را با دستگاه‌های مختلف در حوزه فرهنگی داشته باشند تا راهکارهای لازم برای مقابله بانفوذ فرهنگی دشمن اتخاذ و اجرایی شود.

منبع: فارس