۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰

نقوی: آمریکا پی.ام.دی را حل نمی‌کند

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بنا ندارند موضوع پی.ام.دی را حل کنند آن را نشان عهد‌شکنی غرب و آمریکا توصیف کرد.
کد خبر : ۲۶۹۱۰۰
صراط: یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها بنا ندارند موضوع پی.ام.دی را حل کنند آن را نشان عهد‌شکنی غرب و آمریکا توصیف کرد.

سیدحسین نقوی حسینی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس اظهار کرد: یکی از شرایط اجرای برجام حل پرونده پی.ام.دی بوده که هم مورد تاکید رهبری بوده و هم در اظهارات مقامات غربی و دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده بود اما امروز اظهارنظرها نشان می‌دهد آنها بنا ندارند این موضوع را حل کنند که این نشان عهدشکنی غرب و آمریکاست.

وی افزود: مسوولان دیپلماسی فریب دیپلماسی لبخند آمریکا و غرب را نخورند؛ چراکه آژانس ابزاری در دست آمریکا و غرب است؛ لذا ما درخواست داریم اجرای برجام را متوقف کنند تا موضوع پی.ام.دی حل شود وگرنه عهدشکنی‌ها در مسیر اجرا همچنان ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم ورامین در مجلس در بخش دیگری از نطق خود بازنشستگان را از مهم‌ترین اقشار جامعه عنوان و خاطرنشان کرد: متاسفانه این قشر به فراموشی سپرده شده‌اند. این در حالی است که آنها بعد از عمری تلاش صادقانه با کوله‌باری از پختگی به خانه برمی‌گردند و باید خانواده‌ای با عروس، داماد و نوه را مدیریت کنند و در همین حال با انواع بیماری‌ها روبه‌رو هستند اما متاسفانه در این شرایط آنها از انواع امتیازات محروم می‌شوند، درآمدشان کاهش می‌یابد، مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند و گرفتار فقر و مشکلات می‌شوند که البته اینها شامل بازنشستگان فرهنگی، کارگر، نظامی و سایر کارکنان دولت می‌شود.

نقوی حسینی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی احکامی در بودجه 95 و برنامه ششم برای بازنشستگان اظهار کرد: نباید اجازه دهیم کسانی که روزی جامعه را اداره می‌کردند امروز از چرخه زندگی و اقتصاد و اداره امور خارجه شوند.

وی در ادامه با اشاره به وجود مشکل بیکاری در کشور یادآور شد: متاسفانه دختران و پسرانی که فرزندان این مملکت هستند و باید آینده این کشور را اداره کنند با تحصیلات بالا بیکار مانده‌اند و سن ازدواج‌شان بالا رفته و امکان تشکیل زندگی ندارند. چرا دولت فکری به حال اینها نمی‌کند؟

این نماینده مجلس اضافه کرد: ای کاش وام خودرو به وام اشتغال و ازدواج تبدیل می‌شد تا دختران و پسران ما برای سه میلیون وام سال‌ها پشت نوبت نمی‌ماندند. قطعاً اعتیاد، جرائم اجتماعی، اختلافات خانوادگی و معصیت اجتماعی حاصل بیکاری است و لازم است دولت برنامه‌ای در این باره ارائه دهد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط نقوی آمریکا