۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
حاجی عبدالهی: پسرم عاشق کلاه قرمزی است

«پنگول» اول قرار بود الاغ باشد

هومن حاجی عبدالهی گفت: از شانس من،‌ پسر دو ساله‌ام از عروسک پنگول می‌ترسد و عاشق کلاه قرمزی است و من که خودم صداپیشه پنگول هستم،‌باید برای جانان سی دی کلاه قرمزی بخرم.
کد خبر : ۲۶۹۳۲۱
صراط: هومن حاجی عبدالهی گفت: از شانس من،‌ پسر دو ساله‌ام از عروسک پنگول می‌ترسد و عاشق کلاه قرمزی است و من که خودم صداپیشه پنگول هستم،‌باید برای جانان سی دی کلاه قرمزی بخرم.

«هومن حاجی عبدالهی» در مورد حضورش در برنامه کودک، سریال و فیلم‌های سینمایی گفت:‌ این را قبول دارم که در اغلب مدیوم‌هایی چون:  دوبله انیمیشن،خودم را بازیگر می‌دانم، اما از آنجایی که کار حرفه‌ای‌ام را با بازیگری شروع کردم و در کارنامه‌ام چند کار سینمایی و سریال دارم، دغدغه اول زندگی کاریم نیز بازیگری است.

وی ادامه داد:‌ در این زمینه اولویت بندی هم دارم. بازیگری را انتخاب کردم، اما در کنارش هیچ دلیلی نمی‌بینم تا به کارهای دیگرم نرسم. دوبله انیمیشن، کار عروسکی، مسابقه و ... را در کنار یکدیگر انجام داد. معتقدم در هر حیطه‌ای که بتوانم حرفی برای گفتن داشته باشم و موفق ظاهر شوم، حتما وارد شده و کارم را به سرانجام می‌رسانم. منتهی در این بین استثنایی هم وجود داشت و آن هم این بود که برای حضور در «پایتخت4» به مدت سه ماه پنگول را کنار گذاشتم تا با ذهن متمرکز بتوانم در این سریال بازی کنم.

بازیگر سریال «آقا و خانم سنگی» افزود:‌در حال حاضر هفته‌ای یک روز برای ضبط تولیدی برنامه «رنگین کمان» به استودیو می‌روم،آنهم برای احترام به کودکانی که پنگول را دوست دارند.

وی درباره حضورش در برنامه «رنگین کمان» نیز بیان داشت: حدود هشت سال از زمان پیدایش پنگول در برنامه «رنگین کمان» می‌گذرد و تا به حال هیچ عروسکی را در تاریخ تلویزیون نداشتیم که مثل پنگول در تمام روزهای سال برنامه اجرا کند،حتی کلاه قرمزی و پسرخاله نیز هر روز از سال در تلویزیون برنامه ندارند.

حاجی عبدالهی با اشاره به حال و هوای کار کودک برای خودش نیز گفت:‌کار کودک حال و هوای دیگری دارد، آنهم به این دلیل که بچه‌ها یا به سرعت باورت می‌کنند و یا به سرعت تو را پس می‌زنند،‌پس باید مراقب باشی تا بر اساس سلیقه آنها عمل کنی.

بازیگر فیلم سینمایی «آهوی پیشونی سفید» در ادامه درباره دلیل محبوبیت پنگول نزد بچه‌ها افزود:معتقدم که دوست داشتن پنگول از بزرگترها به بچه‌ها رسید. تکه کلام‌ و بداهه‌های این عروسک که به عبارتی بزرگانه بود،برای بزرگترها جالب بود و همین باعث شد کودکان با دیدن علاقه والدین خود به پنگول، به دیدن آن رغبت پیدا کنند و آنها هم نسبت به این عروسک تعلق خاطر پیدا کنند.

این بازیگر و دوبلور درباره شخصیت پنگول ادامه داد:‌ پنگول نمونه نسل حاضر جواب امروزی است که در برخی مواقع بزرگترها که جوابی برای سوال‌هایشان ندارند،‌ آنها را بی‌ادب خطاب می‌کنند و باید بگویم که او نماد قشر حاضر جواب امروزی است.

صداپیشه عروسک پنگول درباره شکل گیری این عروسک در برنامه «رنگین کمان» بیان داشت: هنوز هم می‌گویم اگر صدای پنگول را فرد دیگری می‌گفت،‌تا این اندازه مورد توجه واقع نمی‌شد،آنهم به این دلیل که من از همان ابتدا می‌دانستم که می‌خواهم با پنگول چه کار کنم. حمل بر خودستایی نشود، اما همان ابتدای شکل گیری این عروسک به همراه علی زارعان مدیر گروه آن زمان گروه کودک و نوجوان و امیر کاوه تهیه کننده، زمانی حدود یکسال برای شکل گیری شخصیت این عروسک فکر کردیم. در ابتدا قرار بود عروسک ما الاغ شود نه گربه،‌ اما به دلیل برخی از مسائل گربه شد.

وی افزود: نکته مهم درباره پنگول این بود که شخصیت این عروسک با توجه به توانایی‌های من طراحی شد و به همین دلیل است که با جرأت می‌گویم اگر این عروسک با صدای هر صداپیشه دیگری بروی آنتن می‌رفت تا به این اندازه مورد توجه واقع نمی‌شد.به عبارتی پنگول امضای ما را پای خودش دارد.

این صداپیشه با اشاره به برنامه‌های عروسکی دیگری که از تلویزیون پخش می‌شد،‌بیان داشت:یادم هست زمانی عروسک‌ها فقط عروسک بودند و هیچ حرف تازه‌ای برای بچه‌ها نداشتند، می‌آمدند و برای بچه‌ها آواز می‌خواندند و می‌رفتند،همین. اما در این بین من با یک شخصیتِ شیرین و مثبت به نام پنگول کاری کردم که هم بزرگترها و هم کودکان را به برنامه‌های عروسکی جذب کردم.

وی که سالها پیش صداپیشه برنامه سیاسی-عروسکی شبکه دو سیما بود،درباره تفاوت بین عروسک پنگول با سایر عروسک‌هایی که تا به حال صداپیشه‌شان بوده است نیز گفت:در مدیوم کودک صداپیشه عروسک «چپل» در برنامه «رنگین کمان» بودم، اما هنوز هم بر این باورم که هیچ کدام‌شان به اندازه پنگول برایم خاص و منحصر به فرد نبودند.

بازیگر فیلم «چند می‌گیری گریه کنی» درباره تجربه حضور در دنیای کودک در این سالها و تلاقی آن با حس پدر شدنش نیز بیان داشت: دنیایی که با حضور پسرم به آن وارد شدم با دنیایی که از گذشته تجربه حضور در آن را داشتم،تفاوت بسیاری دارد. در دنیای جدید با حضور جانان می‌بایست خیلی از موارد را برای خودم نیز مرور کنم،برای مثال زمانیکه صدای گنجشک می‌آید، باید برای او یادآور شوم که این چه صدایی است. به طور کلی نگاهم به دنیای کودک‌ای که تا الان داشتم خیلی فرق کرده است. همچنین مدتی است به این نتیجه رسیدم که باید بدون خستگی بیشتر مطالب را به کودکان متذکر شویم و برایشان زمان بگذاریم.

دوبلور کارتون «شرک»‌ در ادامه گفت:‌ اغلب زمانی که من در خانه و در کنار فرزندم حضور ندارم، همسرم این بار را به دوش می‌کشد و زمانی که در خانه هستم سعی دارم کار دیگری انجام ندهم تا نبودنم را جبران کنم. این را هم باید بگویم که سریال «پایتخت» کارِ خاصی است وگرنه به خاطر هر کاری سه ماه دوری از خانواده را نمی‌توانم تحمل کنم.

وی با اشاره به علاقه فرزندش به پنگول ادامه داد:‌ از شانس من،‌ پسر دو ساله‌ام از عروسک پنگول می‌ترسد و عاشق کلاه قرمزی است و من که خودم صداپیشه پنگول هستم،‌باید برای جانان سی دی کلاه قرمزی بخرم.

حاجی عبدالهی درباره علاقه فرزندش به کارهای کودک تلویزیون نیز بیان داشت:‌هنوز آنقدر برایش جذابیت ندارد،اما سعی می‌کنم که اغلب اوقات با او به تماشای کارتون بنشینم و به عبارتی به تماشای کارتون ترغیبش کنم.

وی درباره کودکان امروزی که کمتر به سمت کارهای کودک گرایش دارند و در قبال آن وظیفه مسئولین در برابر این کودکان نیز گفت:‌ به نظرم دیگر نمی‌شود کاری کرد، چراکه زمانش گذشته و دیگر کنترل این موضوع از دستمان خارج شده است.فضای مجازی این گوی را ربود.

این بازیگر درباره ساخت فیلم سینمایی «پنگول» نیز گفت: در حال حاضر فیلم سینمایی «پنگول» ‌به هیچ جا نرسیده و به دلیل تغییر مدیریتی که در سازمان صدا و سیما اتفاق افتاد، این کار مسکوت مانده است. من از ساخته شدن این اثر استقبال می‌کنم و امیدوارم اگر روزی قرار است این اتفاق بیفتد، با فیلم‌نامه‌ای مستحکم و شرایط مالی خوبی پیش رود.

بازیگر فیلم سینمایی «گینس» درباره حضورش در سریال «پایتخت» گفت: در «پایتخت4» اتفاق لذت‌بخشی برای همه ما بازیگران اصلی افتاد و آن هم این بود که همه ما یکدیگر را از قبل می‌شناختیم و در دانشگاه با هم هم کلاس بودیم و در «پایتخت 4» مجالی فراهم شد تا همه ما در کنار هم بازی کنیم و از بازخوردهای مردم متوجه شدیم که ارتباط ما با هم به خوبی در آمده است.

وی درباره جایگاه شخصیت رحمت در کارنامه کاریش نیز بیان داشت: نقش‌های دیگرم را هم دوست دارم، اما به هر حال رحمت در کارنامه کاریم کار خاصی است، آنهم به این دلیل که گروه از کارگردانی گرفته تا نویسنده همگی خاص بودند و اگر بازیگری در کنار این جمع قرار بگیرد و تلاش خود را به کار ببندد قطعا به خوبی هم دیده خواهد شد.

این بازیگر درباره اینکه آیا برای ساخت «پایتخت» های بعدی ایده‌ای دارید؟ نیز گفت: هیچکس غیر از محسن تنابنده ایده‌ای در ذهن ندارد، آنهم به این دلیل که او در تمام سال به این سریال فکر می‌کند و تا سری دهم هم سوژه دارد.

حاجی عبدالهی حدس‌هایی برای شخصیت رحمت زد و بیان داشت: برای مثال این احتمال می‌رود که رحمت برای خواستگاری از سوسن آنقدر دنبال قطار دویده که تلف شده و مرده است و ممکن است که در «پایتخت5» حضور نداشته باشد و می‌تواند با گریم و ظاهر متفاوتی باشد چراکه موقعیت زندگیش تغییر کرده است.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط پنگول الاغ