۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

طرح 8 نماینده کنگره‌ آمریکا: مسیحیان ایران در معرض نسل‌کشی هستند!

گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای حمایت از اقلیت‌های مذهبی ارائه کرده‌اند که در بخشی از آن ادعا شده است، مسیحیان در ایران در معرض «نسل‌کشی» قرار دارند.
کد خبر : ۲۶۹۳۴۵
طرح کنگره‌ آمریکا: مسیحیان ایران در معرض نسل‌کشی هستند!

صراط: گروهی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا طرحی برای حمایت از اقلیت‌های مذهبی ارائه کرده‌اند که در بخشی از آن ادعا شده است، مسیحیان در ایران در معرض «نسل‌کشی» قرار دارند.

8نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا با امضای پیش‌نویس یک طرح قانونی، مدعی وجود تهدید نسل‌کشی مسیحیان و ایزدی‌ها در چند کشور عمدتا جنگ‌زده شده‌اند و در این بین نام ایران را هم مطرح کرده‌اند. 

بر اساس اعلام دفتر مطبوعاتی کنگره، طراح اصلی این طرح «دانا روهراباچر» نماینده جمهوری‌خواه کالیفرنیا در مجلس نمایندگان است و 7 جمهوری‌خواه دیگر هم از آن اعلام حمایت کرده‌اند.

این طرح روز 16 نوامبر (25 آبان) به کمیته‌های حقوقی و امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا ارائه شده و اکنون در نوبت بررسی است.

طبق پیش نویس این طرح، کنگره از دولت این کشور می‌خواهد «با درک اینکه مسیحیان و ایزدی‌ها در عراق، سوریه، پاکستان، ایران و لیبی هدف کشتار قرار دارند»، برای کوچاندن آن‌ها به آمریکا تلاش کرده و بررسی درخواست احتمالی این دسته از افراد برای مهاجرت یا پناهندگی را «تسریع کند.»

این در حالی است که بر اساس اصول 13 و 67 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اقلیت‌های مذهبی علاوه بر به رسمیت شناخته شدن، نمایندگانی در مجلس شورای اسلامی دارند؛ نمایندگانی که در نخستین جلسه رسمی هر دوره از مجلس به کتاب مقدس خود قسم یاد می‌کنند.

طرح نمایندگان جمهوری‌خواه برای تبدیل شدن به قانون ابتدا باید در کمیته‌های تخصصی مربوطه بررسی و تصویب شود. در مراحل بعد طرح باید به تائید صحن اصلی مجلس نمایندگان، مجلس سنا و نهایتا رئیس‌جمهور برسد.

منبع: فارس