۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
سوال روز اصلاح طلبان سرگردان

رای عارف بیشتر است یا مطهری؟!

دعوای اصلاح طلبان بر سر سرلیستی محمدرضا عارف یا علی اکبر ناطق نوری کم کم به عارف یا لاریجانی تغییر یافت و اکنون نام علی مطهری هم به میان آمده است.
کد خبر : ۲۶۹۷۹۷
گروه سیاسی صراط - دعوای اصلاح طلبان بر سر سرلیستی محمدرضا عارف یا علی اکبر ناطق نوری کم کم به عارف یا لاریجانی تغییر یافت و اکنون نام علی مطهری هم به میان آمده است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، نکته قابل تامل در این درگیری بی پایان اصلاح طلبان اینکه، عارف یک اصلاح طلب سره به شمار می رود و هیچ یک از گزینه های آلترناتیو او، از ناطق نوری گرفته تا لاریجانی و حتی تا حدودی مطهری نه تنها اصلاح طلب نیستند بلکه اصولگرا به شمار می روند و بارها با تابلوی جناح رقیب وارد کارزارهای انتخاباتی شده اند.

با این وجود، اصلاح طلبانبه گزینه خود یعنی عارف اعتماد ندارند و این نه به خاطر شخص عارف بلکه احتمالا به دلیل تابلوی صریح اصلاح طلبی است که او با خود به همراه دارد. به بیان دیگر، اصلاح طلبان ظاهرا به تابلوی خود اعتماد ندارند و از طرفی تجربه انتخابات 92 و پیروزی با کاندیدایی غیراصلاح طلب به مذاق آنها خوش آمده و حاضر نیستند به راحتی با اسم و تابلوی خود وارد انتخابات شده و همه چیز را خراب کنند!

به این ترتیب برای سرلیستی در انتخابات مجلس دهم در هفتم اسفند با وجود اینکه عارف گزینه بی چون و چرای آنها بود ابتدا نام ناطق نوری را مطرح کردند. اما از آنجا که عدم حضور ناطق از ابتدا هم مشخص بود سراغ لاریجانی رفتند. ولی اصولگرا بودن لاریجانی هم واضح تر از ان است که بتوان با یکی دو همراهی او با برنامه های دولت روحانی آن را تغییر داد. از همین رو اکنون در برخی لیست هایی که به اسم "مستقل" و با هویت "اصلاح طلبی" منتشر می شود نام علی مطهری در راس قرار گرفته.

حال سوالی که مطرح می شود این است که آیا اصلاح طلبان اطمینان دارند که حتی آرای علی مطهری – که خود او نیز از مواضع اصولگرایان فاصله گرفته – از عارف – به عنوان اصلاح طلبی تابلودار – بیشتر است که نام او را به عارف ترجیح داده اند؟

نظرات بینندگان
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
۱۵
۲۸
هیچکدوم مردم دیگه نمیان پای صندوق
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
یه اشتباه رو دوبار تکرار نمیکنیم
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
رمز موفقیت پایداری ها همینه.
مردم نرن پای صندوق الا اقلیتی که رای دادن را قربت الی الله میدونن تا احقاق حق، رای اقلیت هم معلومه.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
این یک توهم است که اصلاح طلبالن رای بالایی می آورند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۰ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
۲۵
۲۶
با عملکرد بسیار ضعیف دولت در حل مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی مردم در انتخابات آینده به اصلاح طلبان و کارگزاران رای نخواهند داد .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴
۲۲
۲۰
هر دو از اصحاب فتنه حمایت میکنن
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز