۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
همراهی رییس مجلس با دولت بهانه است

چرا اصلاح‌طلبان دست به دامن لاریجانی شده‌اند؟/ کابوس رای نیاوردن گزینه‌های خودی

برخی ناظران معتقدند علت گرایش مصرانه گروه های زیادی از اصلاح طلبان به لاریجانی، همراهی او با دولت تدبیر و امید در برخی موضوعات است. اما آیا واقعیت این است؟
کد خبر : ۲۷۰۰۱۵
گروه سیاسی صراط - دعواها در میان اصلاح طلبان بر سر سرلیستی همچنان ادامه دارد و جالب اینکه نام علی لاریجانی همچنان به عنوان یکی از گزینه های اصلی مطرح است.

به گزارش گروه سیاسی صراط، علی لاریجانی یک اصولگرای شناخته شده و باسابقه است که بی تردید باورهای سیاسی و عملکرد او هرگز در چارچوب های اصلاح طلبان قرار نمی گیرد. با این وجود، اصلاح طلبان دست بردار او نیستند و با اینکه عارف به احتمال زیاد نامزد انتخابات خواهد شد همچنان دنبال سرلیستی رییس فعلی مجلس هستند.

آنچه مسلم است اینکه قرار گرفتن لاریجانی در سر لیست انتخاباتی اصلاح طلبان عملا لیست مذکور را به فهرستی غیراصلاح طلب تبدیل می کند. برخی ناظران معتقدند علت گرایش مصرانه گروه های زیادی از اصلاح طلبان به لاریجانی، همراهی او با دولت تدبیر و امید در برخی موضوعات است. اما آیا واقعیت این است؟

اگر گزاره فوق دلیل اصلی اصلاح طلبان برای حمایت از لاریجانی باشد، آنها باید از سرلیستی و حتی ریاست گزینه ای مانند عارف بر مجلس دهم استقبال بیشتری کنند چراکه اگر سیاست اصلاح طلبان حمایت از دولت روحانی باشد بی تردید این موضوع با عارف با خیالی آسوده تر برای آنها تحقق پیدا می کند.

به نظر می رسد نمایش حمایت اصلاح طلبان از لاریجانی بیش از آنکه به دلیل همراهی موردی او با دولت روحانی باشد، به دلیل عدم اعتماد به نفس اصلاح طلبان در رای آوری گزینه های خود مانند عارف است.

در واقع اصلاح طلبان قصد دارند با گزینه های رای آور و البته اصولگرایی مانند لاریجانی وارد گود انتخابات شوند تا پس از انتخابات، آرای او را به نام خود مصادره کنند. اتفاقی که در انتخابات 92 رخ داد و البته بعید به نظر می رسد در انتخابات آتی هم تکرار شود.
نظرات بینندگان
جهان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۵
۲
کابوس ...............................!!!
ناشناس
|
United States of America
|
۱۱:۱۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۶
۶
کابوس از رای آوردن نیست چون خودت غفاری بهتر میدونی که اقلیت هستین کابوس ......... هست
ناشناس
|
-
|
۱۲:۴۹ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۶
۳
تمام تلاش اصلاح طلبان یارگیری از درون نظام است. وتجربه تاثیرگذاری روی هاشمی برای آنها تجربه ای خوشایند است
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۴
۵
۶
رای بی رای