۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲
چه کسانی به مردم وعده «ارزانی» می‌دهند؟!

وعده‌های پسابرجام به ایستگاه «پساانتخابات» منتقل شد!

این در حالی است که حتی قرار بر این بود تمام این وعده‌ها پس از توافق موقت ژنو در 2 سال قبل محقق شوند.
کد خبر : ۲۷۰۵۴۰
صراط: رسول منتجب‌نیا در بخشی از مصاحبه‌ خود با شماره دوشنبه گذشته روزنامه اعتماد، ضمن اشاره به عملکرد دولت فعلی، اظهار کرده است: ممکن است از نظر زیربنایی و علمی این را بپذیریم که تورم کاهش چشمگیری داشته اما وقتی در بازار می رویم و سبد ارزاق مردم را می بینیم نرخ اجناس مورد نیاز مردم افزایش داشته است. لذا از این نظر مردم مشکل دارند. این مساله باید در دستور کار مجلس آینده قرار گیرد.

*این صحبت‌ها از نظر سیاسی، مصداق به‌هم ریختن کافه است زیرا «ارزانی»! وعده داده شده به مردم توسط اصلاح‌طلبان و دولت، قرار بود بوسیله «برجام» و در دوران «پساتوافق» حاصل آید نه اینکه به نتیجه انتخابات مجلس دهم گره بخورد...

پیش از این هم قابل پیش‌بینی بود که جریان سیاسی خاص، وعده‌های پسابرجام را به انتخابات مجلس دهم و سپس به انتخابات دولت دوازدهم گره خواهد زد.

این در حالی است که حتی قرار بر این بود تمام این وعده‌ها پس از توافق موقت ژنو در 2 سال قبل محقق شوند.

توافقی که از قِبل آن، نامه تبریک! برای رهبر انقلاب نوشته شد و در پیشگاه مردم نیز عنوان کردند که دیوار تحریم‌ها ترک برداشت...

اما نه تنها هیچیک از این وعده‌ها عملی نشد، بلکه تحریم‌های جدیدی علیه مردم به بار آمد، ارزانی وقوع نیافت و دست آخر هم اعلام شد که باید منتظر توافق نهایی یا همان برجام، ماند.

در این دوران حتی کسانی مثل سعید لیلاز، عنوان کردند که پس از توافق ژنو قیمت مواد غذایی کاهش یافته است! اما این قبیل صحبت‌های بدون مبنا نیز نتوانست کمک‌حال وعده‌های داده شده، باشد.

نکته جالب توجه بعدی نیز آنست که شخص رسول منتجب‌نیا، زمانی پس از توافق لوزان و قبل از اعلام توافق برجام، طی یادداشتی در روزنامه شرق نوشته بود: «بعد از حصول توافق دوجانبه ممکن است برخی از خیرخواهان یا منتقدان یا مغرضان توقعات مردم را بالا ببرند و هر روز اعلام کنند که نتایج اقتصادی این توافق حاصل نشده است و در جهت ناامید کردن مردم تلاش کنند اما مردم آگاه ما می‌دانند که این توافق مشکل‌گشای همه مسایل کشور نیست و نباید سطح انتظارات را به قدری بالا برد که همه مشکلات مثل قاچاق، تورم و گرانی را بعد از این توافق حل شده فرض کنیم!»

این در حالی بود که اولاً وعده‌های اصلاح‌طلبان و جریان دولت در زمینه ارتقای سطح معیشت پس از برجام به معنی «ارزانی» بود نه چیز دیگری و ثانیاً با اظهاراتی که در ابتدای متن از منتجب‌نیا می‌خوانیم، مشخص است که وی در حال ارائه وعده ارزانی به مردم پس از انتخابات مجلس دهم و برد اصلاح‌طلبان در این انتخابات است...

یادآور می‌شود، فیض‌الله عرب‌سرخی، دیگر فعال اصلاح‌طلب نیز اخیراً در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای، نظیر صحبت‌های منتجب‌نیا را تکرار کرده و با مرتبط کردن راه‌حل مشاکل معیشتی ادعا شده توسط اصلاح‌طلبان به انتخابات مجلس آینده! گفته است:

در شرایط کنونی مهم‌ترین مساله مردم ایران مساله اقتصادی و معیشتی است. در نتیجه اغلب مردم به دنبال افرادی هستند که توانایی حل این مشکل را در مجلس آینده داشته باشند. اصولگرایان در مجلس نهم نشان دادند که توانایی حل این مشکل را ندارند و مردم نیز به خوبی کارنامه این جریان سیاسی را در نظر دارند. به نظر من شرایط برای حضور قوی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس مهیا شده و این جریان می‌تواند پیروز انتخابات آینده شود...
منبع: فارس