۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۹

عراقچی: چند هفته آینده حساس است

معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: چند هفته آینده حساس است و اجرای برجام در هر دو طرف نکاتی دارد که باید به طور دقیق تنظیم و هماهنگ شود.
کد خبر : ۲۷۰۵۶۸
صراط:  معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: چند هفته آینده حساس است و اجرای برجام در هر دو طرف نکاتی دارد که باید به طور دقیق تنظیم و هماهنگ شود.

سید عباس عراقچی، رییس ستاد پیگیری اجرای برجام پس از پایان دیدار با استفان مال، مسوول اجرای برجام از سوی آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در وین گفت: هدف از این سفر حضور در یک جلسه جمع‌بندی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است و گفت‌وگو درباره مسایل مربوط به گذشته که اصطلاحا «پی.ام.دی» گفته می‌شود.

او با اشاره به این که کارشناسان ایران جلسه مفصلی با کارشناسان و مسوولان آژانس داشته‌اند ابراز امیدواری کرد در دیدار و گفت‌وگویی که قرار است بعد از ظهر امروز با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس داشته باشد درباره این مسایل و جمع‌بندی و نوع گزارشی که آمانو قصد دارد ارائه کند به تفاهم مشترکی برسند.

عراقچی درباره دیدار با استفان مال، هماهنگ کننده طرف آمریکایی درخصوص برجام گفت: مذاکرات خوبی درباره چگونگی اجرای برجام با وی داشتیم.

وی افزود: گفت‌وگوهایی نیز با هلگا اشمید که در وین حضور دارند و هماهنگ کننده مجموعه 1+5 هستند درباره اجرای برجام از زاویه اروپایی و با توجه به اقداماتی که اروپایی‌ها باید انجام دهند، خواهیم داشت.

عراقچی گفت: ان‌شاءالله اجرای برجام و رسیدن به روز اجرایی شدن آن که روز مهمی است به آرامی و بدون هیچ مشکل فنی پیش رود.

او درباره زمان برگزاری نشست آینده کمیسیون مشترک ایران با 1+5 گفت: قرار است این نشست اوایل دسامبر برگزار شود و تاریخ دقیق آن در جلسه امروز با خانم اشمید قطعی خواهد شد.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط عراقچی برجام