۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲

انهدام کشتی سعودی در ساحل یمن

ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به جنایات متجاوزان سعودی و مزدوران آنها، یک کشتی جنگی متجاوزان را منهدم و 70 نفر از مزدوران سعودی را کشته و زخمی کردند.
کد خبر : ۲۷۰۶۸۴
صراط: به نقل از خبرگزاری رسمی یمن، یک منبع نظامی مسئول یمنی گفت: واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک کشتی جنگی متجاوزان را در ساحل یمن در منطقه المخا در استان تعز منهدم کردند.

وی افزود: واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی این کشتی را با یک موشک هدایت شوند هدف قرار داده و این موشک به دقت بسیار زیاد به هدف اصابت کرد.

* تداوم حملات هوایی جنگنده های سعودی

جنگنده های ارتش سعودی بیش از 20 بار به بخش صراوح در استان مارب حمله کردند.

یک منبع محلی در استان مارب گفت: در این حملات خانه های مردم در منطقه العطفین هدف قرار گرفت و دو خانه تخریب و به شمار دیگری از آنها آسیب وارد شد.

وی افزود: این جنگنده ها همچنین مناطق الحقیل و جبل هیلان و الخط العام در بخش صرواح را هدف قرار دادند.

جنگنده های سعودی به حملات هوایی گسترده خود به مناطق مختلف استان صعده یمن نیز ادامه دادند.

یک منبع نظامی در استان صعده گفت: متجاوزان سعودی مناطق القمع و المخروق و الملیل در بخش کتاف را با هشت حمله هوایی هدف قرار دادند که خسارتهای زیادی به دارایی های عمومی و خصوصی وارد شد.

منطقه الغور در بخش غمر و دو منطقه الصوح و الفرع در بخش کتاف و منطقه محدیده در بخش باقم در استان صعده نیز هدف بمباران جنگنده های سعودی قرار گرفت.

متجاوزان سعودی همچنین خانه ها، مزارع و جاده ها در مناطق مختلف در دو بخش منبه و غمر در استان صعده را با موشک و گلوله های توپ هدف قرار دادند.

یک منبع نظامی یمنی نیز گفت که جنگنده های ارتش سعودی به مناطق مختلف استان تعز حمله کردند.

این منبع افزود: جنگنده های سعودی به جنوب کوهستان حوزان در شمال منطقه العمری و خط ساحلی در بخش ذباب و منطقه الجدید و یک خودرو در منطقه الراهده دراستان تعز حمله کردند که به شهادت دو شهروند یمنی منجر شد.

* پاکسازی مناطق جدیدی در تعز

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مناطق جدیدی را در بخش المسراخ پاکسازی کردند و صفوف مزدوران در استان تعز از هم پاشید.

یک منبع نظامی گفت: ارتش و کمیته های مردمی و نیروهای جبهه ملی مقاومت در برابر متجاوزان و مزدوران آنها در تعز پادگان این مزدوران در منطقه نجد قسیم و موضع نظمی الکساره و راس النجد را به کنترل خود در آورده و مزدوران سعودی را از آنجا بیرون راندند.

وی افزود: این نیروها توانستند مناطق الکساره و راس النجد در منطقه نجد قسیم در بخش المسراخ را پاکسازی کرده و مزدوران سعودی را بعد از وارد کردن تلفات و خسارات های زیاد به آنها بیرون راندند.

این منبع گفت: واحد توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن نیز یک انبار سلاح مزدوران سعودی در پشت موضع الکساره را با هدف قرار دادند که به آتش سوزی در آنجا منجر شد.

به گفته این منبع، صفوف عناصر حزب اخوانی الاصلاح یمن که مزدور عربستان هستند، در این مناطق دچار فروپاشی شد.

* پاکسازی مواضعی در استان البیضاء از مزدوران سعودی

یک منبع نظامی در استان البیضاء یمن اعلام کرد: نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن عملیاتی نظامی را برای پاکسازی چند موضع در منطقه ذی ناعم که مزدوران سعودی در آن حضور داشتند، اجرا کردند.

این نیروها توانستند مزدوران سعودی را از این مواضع بیرون رانده و به آنها تلفات و خسارتهایی وارد کنند. آنها همچنین مقادیری سلاح و مهمات را به غنیمت گرفتند.

وی افزود: جنگنده های سعودی سپس برای نجات مزدوران به مواضع یاد شده حمله کرد، اما سودی برایش نداشت.

* حمله موشکی به مواضع ارتش سعودی در نجران

واحد موشکی نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تجمع خودروها و نظامیان سعودی در منطقه نجران در خاک عربستان را هدف قرار داد.

یک منبع نظامی در نجران گفت: این واحد تجمع خودروها و نظامیان سعودی در موضع نظامی جبل همدان را موشک باران کرد.

واحد موشکی و توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن دو مرکز فرماندهی صله و حصن الحماد و پادگان بن یالین و موضع نظامی العش را با دهها موشک از جمله موشک های گراد دف قرار داد و تلفات و خسارتهایی به ارتش سعودی وارد کرد.

* کشته و زخمی شدن دهها مزدور سعودی در تعز

یک منبع نظامی گفت که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن تلاش مزدوران سعودی برای نفوذ به ناحیه العمری در منطقه ذباب در استان تعز را خنثی و 20 نفر از آنها را کشته و بیش از 70 نفر دیگر را زخمی کردند.

این منبع گفت: مزدوران سعودی با پشتیبانی هوایی گسترده تلاش کردند که به ناحیه العمری پیشروی کنند اما نیروهای ارتش و کمیته های مردمی با آنها مقابله کردند. در این درگیری دو خودروی زرهی مزدوران سعودی نیز منهدم شد.

* ارسال کاروان کمک های صنعا برای ارتش

یک کاروان مواد غذایی از استان صنعا برای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی مستقر در میادین مختلف نبرد ارسال شد.

یک منبع محلی در استان صنعا گفت: این کاروان شامل کمک های اهدایی مردم بخش های ارحب، صفعان و مناخه است.

به گفته این منبع، کاروان های دیگری نیز از سایر بخش ها برای نیروهای ارتش و کمیته های مردمی ارسال خواهد شد که با متجاوزان سعودی و مزدوران وابسته به آنها درحال نبرد هستند.

منبع: تسنیم