۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

جزئیات حمله به قضات مصر+تصاویر(18+)

هتل محل اقامت قاضی‌های ناظر بر انتخابات در شهر العریش مصر هدف حمله تروریستی قرار گرفت.
کد خبر : ۲۷۰۶۸۹
صراط: در انفجار خودروی بمب گذاری شده در مقابل هتل محل اقامت قاضی‌های ناظر بر انتخابات در شهر العریش مصر ۴ تن کشته و ۱۲ تن مجروح شدند.

برپایه این گزارش، یک فرد انتحاری روز سه شنبه خودروی بمب گذاری شده‌ای را در مقابل هتلی که قاضی‌ها ناظر بر انتخابات پارلمانی که در مصر برگزار شده است، منفجر کرد.

منابع مطلع گفتند که در این انفجار فرد انتحاری به هلاکت رسید و دو شهروند و دو قاضی مصری مجروح شدند.

این منابع اعلام کردند فرد انتحاری قصد داشت با خودرو بمب گذاری شده وارد هتل شود که نیروهای امنیتی مانع وی شده و به سمت خودرو شلیک کردند که منجر به انفجار خودرو و کشته شدن وی شد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

گروه ولایت سیناء که با تروریست‌های داعش اعلام وفاداری کرده‌اند در شمال استان سیناء فعالیت دارند و تلاش می‌کنند دولت مصر را ساقط کنند.

برپایه این گزارش تلویزیون مصر نیز به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد ۱۰ دقیقه بعد از انفجار اول در مقابل هتلی در العریش انفجاری انتحاری نیز به وقوع پیوست.

رویترز گزارش داد، نیروهای امنیتی محل انفجار را محاصره کردند و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

گروه موسوم به «ولایت سیناء» شاخه گروه تروریستی داعش در منطقه سیناء با انتشار بیانیه‌ای مسئولیت انفجار هتل محل اقامت قضات ناظر بر انتخابات اخیر مصر در شهر العریش را به عهده گرفت.

در این بیانیه آمده است که یک عامل انتحاری ولایت سیناء خودروی بمب گذاری شده خود را به طرف نیروهای امنیتی محافظ هتل محل اقامت ۵۰ قاضی حرکت داده و در مقابل هتل منفجر کرده است.