۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵

حجاب در مدارس قرقیزستان ممنوع شد

وزارت آموزش و پرورش قرقیزستان اعلام کرد داشتن حجاب در مدارس این کشور ممنوع است.
کد خبر : ۲۷۰۷۰۴

صراط: وزارت آموزش و پرورش قرقیزستان اعلام کرد داشتن حجاب در مدارس این کشور ممنوع است.

امروز (چهارم آذرماه) «قیلیم صادق نظرآوا» متخصص و مشاور علوم آموزشی در وزارت آموزش و پرورش قرقیزستان اعلام کرد: استفاده از حجاب در مدارس این کشور ممنوع شده است.

وی گفت: دانش‌آموزان باید از فرم مدرسه استفاده کنند.

این گفته‌ها در حالی است که در سال 2011 پوشیدن حجاب در مدارس قرقیزستان مجاز شد اما در این سال پس از معرفی لباس فرم مدرسه، مجددا پوشیدن حجاب در مدارس این کشور ممنوع شد.

وزارت آموزش و پرورش فرفیزستان پوشیدن حجاب و روسری را در مدارس این کشور ممنوع کرده و همچنین براساس قوانین این وزارتخانه، رفتن به نماز جمعه در زمان درس ممنوع می‌باشد.

ممنوعیت پوشیدن حجاب در مدارس قرقیزستان سبب شده است تا برخی از والدین فرزندان خود را به مدارس دینی ببرند و در آنجا نیز به علت سطح پایین آموزش‌های علوم روز و همچنین مناسب نبودن سطح آموزش‌های دینی، این افراد را در معرض خطر تأثیرپذیری از اندیشه‌های گروه‌های تندرو قرار می‌دهد.

در این رابطه برخی از کارشناسان علوم دینی در قرقیزستان معتقدند که برای دور نماندن فرزندان خانواده‌های مذهبی از علوم روز و تحصیل در مدارس کشور، باید پوششی متناسب با سنت‌های مردم قرقیزستان که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می‌دهند، به عنوان فرم مدارس طراحی و استفاده شود. 

برچسب ها: صراط حجاب مدارس