۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲

روسیه صدور گاز را به اوکراین متوقف کرد

روسیه صادرات گاز طبیعی به اوکراین که با پیش پرداخت بهای آن انجام می گیرد را با اتمام مبلغ پیش بها و پرداخت نشدن مبلغ جدید از سوی شرکت نفت و گاز اوکراین، متوقف کرد.
کد خبر : ۲۷۰۷۴۳
صراط: روسیه صادرات گاز طبیعی به اوکراین که با پیش پرداخت بهای آن انجام می گیرد را با اتمام مبلغ پیش بها و پرداخت نشدن مبلغ جدید از سوی شرکت نفت و گاز اوکراین، متوقف کرد.

شرکت گازپروم روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: تا ساعت 10 بامداد امروز( به وقت مسکو) شرکت نفت و گاز اوکراین بطور کامل گازی را که پیش بهای آن را پرداخت کرده بود از روسیه دریافت کرد و در همین حال پیش پرداخت جدید برای دریافت گاز انجام نداده است.
در گزارش گازپروم آمده که شرکت نفت و گاز اوکراین درخواست جدیدی برای دریافت گاز از روسیه ارائه نکرده است.
در همین حال «آلکسی میلر» رئیس شرکت گازپروم اعلام کرد که اوکراین از موجودی مخازن زیرزمینی گاز خود استفاده می کند.
وی افزود: موجودی مخازن زیرزمینی گاز اوکراین در سطح پایینی قرار دارد و این مساله ممکن است مشکلاتی را در ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق اوکراین ایجاد کند.
روسیه روز بیستم مهر ماه گذشته پس از سه ماه قطع صادرات گاز به کشور اوکراین، با دریافت مبلغ قرارداد امضا شده؛ جریان گاز را در خط لوله بین دو کشور برقرار کرد.
رئیس شرکت گاز پروم آن زمان گفته بود که پس از دریافت پیش پرداخت 234 میلیون دلاری، جریان گاز برقرار شده است.
اوکراین با توجه به آغاز فصل سرما در این کشور، از روسیه خواسته بود روزانه 114 میلیون متر مکعب گاز تحویل دهد.
روسیه تاکید کرده است صادرات گاز به اوکراین فقط با پیش پرداخت ارزش قرارداد اجرایی می شود و این کشور باید پیش از آغاز اجرای قرارداد، آن را پرداخت کند.
روابط مسکو و کی یف پس از سقوط حکومت طرفدار روسیه در اوکراین به شدت تیره شده و دولت کنونی این کشور با گرایش هر چه بیشتر به غرب، دامنه سیاست های ضدروسی خود را گسترش داده و درصدد گنجاندن نام روسیه به عنوان دشمن در دکترین دفاعی خود است.
الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه بر اساس نتایج یک همه پرسی، ادامه مخالفت کی یف با این اقدام و قطع برق این شبه جزیره از سوی اوکراین با انفجار همزمان چند دکل انتقال برق فشار قوی ، روابط مسکو و کی یف را بیش از پیش تیره کرده است.
منبع: ایرنا
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز