۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵

اختلافات ادامه‌‎دار اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان برای ائتلاف/ فقط واعظی مخالف است؟!

پس از اعلام جدایی حزب اعتدال و توسعه از اصلاح‌طلبان توسط سخنگوی حزب، اکنون روزنامه آرمان به نقل از یک اصلاح‌طلبان مدعی شده تنها محمود واعظی موافق جدایی حزب از اصلاح‌طلبان بوده نه کل اعضای حزب اعتدال و توسعه.
کد خبر : ۲۷۰۷۷۱
صراط: روزنامه آرمان روز دوشنبه 94/8/25 گزارشی را با تیتر «عبور از روحانی با رمز اعتدال» منتشر کرد و طی آن نسبت به جدا شدن بخشی از نقش‌آفرینان 24خرداد 92 به‌ واسطه انحصارطلبی‌ها و عدم توجه به طیف حامیان دولت هشدار داد.

آرمان در این گزارش نوشت: همراهی نکردن برخی اصلاح‌طلبان با اعتدال‌طلبان تداعی معنای عبور از روحانی را به اذهان متبادر می‌سازد که به‌ظاهر رمز آن «اعتدال» خواهد بود که شایسته این گروه از فعالان سیاسی نیست. انحصار طلبی در فرایندهای سیاسی نتیجه خوبی نداشته و در نهایت به انزوا کشیده شده است و اصلاح‌طلبان به‌طور حتم این مسیر را طی نخواهند کرد و به پیامدهای آن آگاهند که نخستین آن، کمرنگ شدن قدرت تعامل با دولت است.

پس از این گزارش، غلامعلی دهقان سخنگوی حزب اعتدال و توسعه در روز دوشنبه 94/9/2 در گفت و گو با همین روزنامه اظهار کرد: ‌تصمیم گرفته‌ایم که رسما در ستاد انتخابات اصلاح‌طلبان حضور نداشته باشیم، اما درمعرفی مصادیق با آنها تعامل خواهیم داشت.

اما این روزنامه منتسب به خاندان هاشمی که گویا از طرف سایر اصلاح طلب‌ها تحت فشار است، امروز چهارشنبه 94/4/9 از مواضع خود عقب نشینی کرد و توپ را به زمین رقیب انداخت.

روزنامه اصلاح‌طلب آرمان، امروز در مطلبی نوشت: آن طور که آرمان مطلع شد به غیر از یک عضو حزب عدالت و توسعه سایر اعضای این حزب با همراهی اصلاح‌طلبان موافق و حتی علاقه‌مند به این ائتلاف هستند و تنها یک نفر از این اعضا مخالف جدی این همراهی بوده است.

آرمان به نقل از یکی از اصلاح‌طلبان مدعی شد: «تنها فردی که مخالف همراهی انتخاباتی اصلاح‌طلبان و میانه‌روهاست کسی جز محمود واعظی نبوده است.» واعظی اکنون در قامت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان داده به مسائل سیاسی بسیار علاقه‌مند است و در مجامع سیاسی هم حضور پررنگی دارد اما به دلیل حضورش در پاستور ترجیح می‌دهد گرایش سیاسی خود را واضح بیان نکند. اگر اینچنین توجیه شود که واعظی به سبب دولتی بودن تعدادی از اعضای حزب اعتدال و توسعه تمایلی به همراهی با اصلاح‌طلبان نداشته که گمانه مردودی است چرا که سخنگوی دولت نیز در این حزب عضویت دارد و تاکنون چنین موضوعی را مطرح نکرده است اما اگر واعظی می‌خواهد گرایش سیاسی خود که بیش از اصلاح‌طلبی به سمت اصولگرایی است را دلیل این مخالفتش عنوان کند آنگاه دیگر از او پذیرفته خواهد بود که تمایلی به کسب کرسی‌های حداکثری مجلس از سوی اصلاح‌طلبان با همراهی حامیان دولت نداشته باشد.