۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۱

کواکبیان: اصلاح‌طلبان کل 290 کرسی‌ را می‌خواهند

دبیرکل حزب مردم‌سالاری گفت: من گفته بودم که ما اصلاح‌طلبان 290 کرسی مجلس را می‌خواهیم که لاریجانی پیغام داد که بابا لااقل یک کرسی برای ما نگه دارید، من گفتم اشکالی ندارد، حالا 90 کرسی به شما می‌دهیم.
کد خبر : ۲۷۰۸۹۶
کواکبیان: اصلاح‌طلبان کل 290 کرسی‌ را می‌خواهند

صراط: مصطفی کواکبیان چهارشنبه شب در نشست اصلاح ‌طلبان شهرستان زرند با اشاره به حوادث  فرانسه گفت: کشورهای غربی باد کاشته‌اند حالا طوفان درو می‌کنند، داعش را خودشان به وجود آوردند و حمایت کردند و حالا به جان خودشان افتاده‌ است.

وی با اشاره به حادثه جنگنده روسیه اظهار داشت: این حماقت را اردوغان کرد و کار خیلی زشتی بود در بحث حمله به هواپیمای روس‌ها که برای مبارزه با داعش ماموریت داشت، این حرکت در منطقه خطرناک است و اوضاع را پیچیده می‌کند.

کواکبیان افزود: بحث سوریه را می‌شود در سطح طبیعی برطرف کرد، وارد یک بحث‌های دیگری می‌کنند که نگرانی جدی دارد و از طرفی آمریکا هم اعلام کرد که ما در کنار ترکیه هستیم و اگر کشاکش نظامی پیدا شود به قطعا نفع منطقه نیست.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری بیان داشت: اردوغان چه احساس توهمی به او دست داده که این جور فکر می‌کند که باید امپراتوری عثمانی را مجددا تجدید و پایش را بیش از حد از گلیمش دراز می‌کند و با توجه اینکه انتخابات زودرسی را انجام داده‌اند و نزدیک 50 درصد رای آوردند و ایشان احساس کرد که کل دولت را می‌تواند در اختیار خودش بگیرد و نیازی به ائتلاف ندارد.

وی خاطرنشان کرد: در هر صورت من می‌خواستم ابراز نگرانی خودم را از این کار ابراز کنیم و البته مسئولان ما موضع گرفتند، اما باید موضع جدی‌تری داشته باشیم نه به خاطر اینکه ما با روس‌ها قصد همکاری داریم به نظر من حرکت ترکیه نوعی حماقت بود و باید دولت ترکیه عذرخواهی کند.

کواکبیان ادامه داد: همه جا اعلام کردیم، اصلاح‌طلب هستیم، نظام را دوست داریم که بماند، می‌گوئیم اشکالاتی هست که باید این اشکالات رفع شود.

وی با بیان اینکه راه حل مشکلات کشور انقلاب کردن نیست برای هفت پشت‌مان بس است که یک بار انقلاب کردیم و اصلاحات را باید در درون این نظام در چارچوب قانون اساسی و در چارجوب منویات رهبری انجام بدهیم.

دبیرکل حزب مردم سالاری عنوان کرد: عده‌ای آن طرف آب شاید حرف‌هایی هم بزنند، اسمش را بگذارند اصلاح‌طلب، این به ما هیچ ربطی ندارد ما که این‌ها را اصلاح‌طلب نمی‌دانیم، اصلاح‌طلب کسانی هستند که توی این نظام می‌خواهند، خدمت کنند.

وی تاکید کرد: اصلاحات با مردم است، یعنی اصلاحات از پایین به بالاست، یعنی توجه به مطالبات و خواسته‌های مردم و نیازهای مردم باید یک اصل باشد، لذا با توجه به این‌ها ما پنج راهبرد در انتخابات پیش رو داریم و راهبرد نخست ما این است که همه چیز از طریق صندوق‌های رای باید بگذرد.

کواکبیان تصریح کرد: مشارکت حداکثری مردم راهبرد اصلی اصلاح‌طلبان است، هرچه مردم بیشتر شرکت کنند به نفع ما اصلاح‌طلبان است در شرایطی که به سمت اجرایی شدن برجام می‌رویم با توجه به اوضاع منطقه هر چه مشارکت مردم بیشتر باشد، ما دست برتری در منطقه داریم و قدرت ملی ما افزایش می‌یابد، همبستگی ملی ما بیشتر است و مانور بیشتری در عرصه روابط بین‌الملل داریم.

وی با بیان اینکه باید اکثریت را در مجلس به دست بگیریم، 12 سال اصولگراها جا خوش کردند، بروند استراحت کنند، بابا یک نفسی تازه کنند، گفت: من جایی گفته بودم که ما اصلاح‌طلبان کل 290 کرسی مجلس را می‌خواهیم که لاریجانی پیغام دادند که بابا لااقل یک کرسی برای ما هم نگه دارید، من گفتم اشکالی ندارد، حالا 90 کرسی به شما می‌دهیم، اما از 200 کرسی دیگر کوتاه نمی‌آییم.

وی بر اتحاد و انسجام اصلاح‌طلبان تاکید کرد و افزود: ما نمی‌خواهیم در شهری که یک نماینده دارد، چند کاندیدای اصلاح‌طلب داشته باشیم یک مقدار باید از خودگذشتگی و ایثار داشته باشیم، لذا باید نظرسنجی بشود، عزیزانی که رای ندارند در جاهای دیگر خدمت کنند.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری ادامه داد: آخرین استراتژی ما مسئله برنامه است، مردم در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مشکل دارند، خیلی از مردم با 600 یا 700 هزار تومان زندگی می‌کنند، آیا می‌شود، زندگی گذراند، تحریم‌ها هم اگر برداشته شود، 30 یا 40 درصد کار انجام می‌شود، اما 60 تا 70 درصد شاخص‌های اقتصادی درون باید درست بشود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۰۵ آذر ۱۳۹۴
۱۵
۵
سردیت نکرده . اخه تو که مردم از مجلس انداختند بیرون چی چی می گی دیگه ...