۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰

امحای سیب‌زمینی ازبی‌کفایتی بود

نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: امحای یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی به بهانه تنظیم بازار تنها نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان است.
کد خبر : ۲۷۰۹۱۹

صراط: نماینده مردم شیراز در مجلس گفت: امحای یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی به بهانه تنظیم بازار تنها نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان است.

سید حسین ذوالانوار با اشاره به دفن یک‌هزار و 700 تن سیب‌زمینی در استان فارس به بهانه تنظیم بازار گفت: برای مسئولانی که چنین رویکردهایی را برای تنظیم بازار در نظام جمهوری اسلامی به کار می‌گیرند، ابراز تأسف می‌کنم.

وی افزود: پس از گذشت سال‌ها، مسئولان باید به یک برآورد منطقی از نیاز بازار رسیده باشند و با مدیریت بهینه کشت، اجازه ندهند بیش از نیاز محصولی کشت شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در حالی‌ که استان فارس سال‌هاست با خشکسالی و بحران کم‌آبی دست‌وپنجه نرم می‌کند، محصولی مانند سیب‌زمینی که برای عمل‌آوری آن آب فراوانی نیز مورد نیاز است و در این استان کشت می‌شود و سپس، مسئولانی پیدا می‌شوند که به بهانه تنظیم بازار، آن را دفن می‌کنند که این، نشان‌دهنده بی‌کفایتی و بی‌تدبیری مسئولان است.

ذوالانوار با اشاره بر لزوم رسیدگی به نیازمندان و مستضعفان در سطح جامعه افزود: اگر مسئولان به هر دلیلی، نمی‌توانستند راهکاری برای مصرف این سیب‌زمینی‌ها پیدا کنند باید آن را به‌صورت رایگان در اختیار کمیته امداد و یا سازمان بهزیستی و یا دیگر سازمان‌های خیریه قرار می‌دادند.

وی در پایان گفت: طی روزهای آینده، از وزیر جهاد کشاورزی درباره این بی‌تدبیری در استان فارس سؤال خواهیم پرسید و برخورد جدی با مسئولان متخلف را مطالبه خواهیم کرد.

منبع: فارس