۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۸

تنها 5 درصد از تولید کنندگان کار می‌کنند

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با بیان اینکه رکود ثروت ملی را تحت تاثیر قرار داده گفت: رکود باعث شده تا تنها 5 درصد از تولید کنندگان با ظرفیت کامل کار کنند و مابقی یا تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین به کار خود ادامه می‌دهند.
کد خبر : ۲۷۰۹۴۱

صراط:  عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با بیان اینکه رکود ثروت ملی را تحت تاثیر قرار داده گفت: رکود باعث شده تا تنها 5 درصد از تولید کنندگان با ظرفیت کامل کار کنند و مابقی یا تعطیل شده و یا با ظرفیت پایین به کار خود ادامه می‌دهند.

محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از شروع فعالیت دولت فعلی ما شاهد حاکم شدن رکود بر اقتصاد کشور هستیم گفت: دولت بین مهار تورم و رفع سایه رکود از اقتصاد کشور مهار تورم را در دستور کار خود قرار داد اما طرف دیگر یعنی رکود که باید همزمان برای رفع آن برنامه‌ریزی می‌شد تلاش قابل توجهی صورت نگرفت.

وی افزود: رکود باعث شد تا کارخانجات به شدت غیرفعال شوند و طبق آمار ارائه شده تنها 5 درصد از تولید کنندگان کشور با تمام ظرفیت خود در حال فعالیت هستند و بخش قابل توجهی از نیروی کار یا ناقص کار می‌کنند یا به تدریج بیکار می‌شوند و تعداد کارگاه‌هایی که تعطیل شده و یا با ظرفیت 20 تا 30 درصدی کار می‌کنند رو به افزایش گذاشته است.

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه رکود ثروت ملی را به طور جد تحت تاثیر قرار می‌دهد تشکیل فراکسیون ضد رکود در مجلس با هدف درمان این مشکل است اینکه برخی از فعالان سیاسی سعی می‌کنند تا مسئله رکود را که یک موضوع ملی است به یک مسئله سیاسی و جناحی تبدیل کنند یک بداخلاقی از سوی آنان است که دود ان به چشم ملت می رود و نه کسانی که کوچکترین مشکلی در معاش خود ندارند.

فرهنگی خاطر نشان کرد: در نشست فراکسیون ضد رکود بر این نکته تاکید شده است که موضوع مورد پیگیری توسط اعضای فراکسیون یک موضوع کاملا اقتصادی است گرچه ممکن است در جریان کار انتقادی به عملکرد برخی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با موضوع داشته باشد.

وی در پایان گفت: اولین انتظار در جهت رفع رکود از اقتصاد کشور اجرای کامل قانون رفع موانع تولید است در ارتباط با اجرای قانون بهبود فضای کسب و کار نیز در دولت قبل موضوع مورد توجه قرار نگرفت و دولت فعلی نیز تنها در حد ابلاغ اقدام کرده است.

منبع: فارس