۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷

روسیه دوباره جنگنده به سوریه می‌فرستد

روزنامه روسی کومرسانت امروز (پنجشنبه) نوشت: مسکو تصمیم گرفته تا نشست بین دولت‌های روسیه - ترکیه را که اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود به دنبال ساقط شدن جنگنده سوخوی 24 لغو کند.
کد خبر : ۲۷۰۹۴۵
صراط: روزنامه روسی کومرسانت امروز (پنجشنبه) نوشت: مسکو تصمیم گرفته تا نشست بین دولت‌های روسیه - ترکیه را که اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی برنامه ریزی شده بود به دنبال ساقط شدن جنگنده سوخوی 24 لغو کند.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک کمیسیون بین دولتی روسیه - ترکیه قرار بود 15 دسامبر سال جاری (24 آذر) در سن پترزبورگ نشستی برگزار کند.

این نشست از سوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای‌اش در حاشیه نشست گروه 20 در آنتالیا هماهنگ و تایید شده بود.

روزنامه کومرسانت به نقل از یکی از منابع کرملین نوشت: مقامات روسیه تصمیم دارند تا نشست روسیه - ترکیه در سن پترزبورگ را که برای اواسط دسامبر سال جاری میلادی برنامه‌ریزی شده بود، برگزار نکنند.

در همین حال این روزنامه به نقل از یکی از منابع ارتش گفت: روسیه در نظر دارد تا 10 الی 12 جت جنگنده دیگر با هدف پوشش دادن 24 جنگنده‌اش به پایگاه هوایی حمیمیم در سوریه ارسال کند.

وزارت دفاع روسیه پس از ساقط شدن جنگنده سوخو 24 گفت: از این به بعد تمامی بمب افکن‌های روسیه با پشتیبانی جت‌های جنگنده در سوریه عملیات انجام می‌دهند.

این منبع افزود: در حال حاضر هر یک از 24 جنگنده روسی را یک جنگنده مشایعت خواهد کرد.

ستاد کل ارتش روسیه در نظر دارد تا برای این منظور 10 الی 12 جت جنگنده در روسیه مستقر کند. روز سه شنبه سوخوی 24 روسیه در سوریه ساقط شد.

در این راستا ارتش ترکیه روز چهارشنبه تجهیزات نظامی را به شهرک یایلاداغی در استان هاتای در نزدیکی مرزهای سوریه در جنوب این کشور فرستاد.

این تجهیزات نظامی شامل تانک و خودروهای زرهی و نیز اتخاذ تدابیر امنیتی شدید می‌شود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط روسیه سوریه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز