۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶

الگوی غربی عامل ناکارآمدی ها

حجت‌الاسلام رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرجا در کشور موفقیتی داشته ایم دلیل آن استفاده از الگوهای اسلامی بوده است و ریشه ناکارآمدی‌ها در اداره کشور به استفاده از الگوهای غربی بازگشت دارد.
کد خبر : ۲۷۰۹۴۸
صراط:حجت‌الاسلام رئیسی عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: هرجا در کشور موفقیتی داشته ایم دلیل آن استفاده از الگوهای اسلامی بوده است و ریشه ناکارآمدی‌ها در اداره کشور به استفاده از الگوهای غربی بازگشت دارد.

دومین مراسم رونمایی از محصولات مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی روز گذشته (چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴) در حوزه علمیه مروی تهران برگزار شد.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام علی کشوری به تبیین اجمالی محتوای اسناد معرفی شده در این نشست پرداخت و افزود: در مجموع این اسناد شامل دوازده بسته از مباحث مطرح در اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی است.
دبیر شورای راهبردی الگوی پیشرفت اظهار داشت: از منظر اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی طبقه‌بندی علوم تابعی از زیرساخت های هدایت است و بالتبع ما نیازمند ارائه طبقه‌بندی جدیدی از علوم بر مبنای هدایت هستیم.
سخنران دوم این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور بود. وی در سخنان خود با اشاره به تقسیم آیات و روایات به دو دسته آیات و روایات تبیین‌کننده احکام شریعت و آیات و روایات تبیین‌کننده مقاصد و اهداف شریعت گفت: هیچگونه پیشرفتی در جامعه اسلامی بدون توجه به مقاصد و اهداف شریعت ممکن نیست.
وی ضمن ناکارامد دانستن استفاده از الگوهای غربی برای اداره جامعه اظهار داشت: هرجا در کشور موفقیتی داشته ایم دلیل آن استفاده از الگوهای اسلامی بوده است و ریشه ناکارآمدی‌ها به استفاده از الگوهای غربی در اداره کشور بازگشت دارد.
در پایان این مراسم از نه دوره از محصولات مرتبط با اولین نقشه راه تولید الگوی پیشرفت اسلامی شامل: 1- اسناد سلسله جلسات تبیین چرائی، چیستی و چگونگی مفهوم هدایت نظامات ذهنی 2- اسناد دوره اول، دوره دوم و دوره سوم نشست‌های هم اندیشی الگوی پیشرفت اسلامی 3- اسناد پشتیبان پیوست الگوی پیشرفت اسلامی برای برنامه ششم و 4- مجموعه معرفی‌نامه‌های نقشه راه در رسانه‌ها و برخی کتب تدوین شده توسط کارشناسان نقشه راه رونمایی شد.
منبع: فارس
برچسب ها: صراط رئیسی