۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰

جلیلی: استکبار نگران تفکر بسیجی است

جلیلی تاکید کرد: ملتی که با اعتماد به نفس این موفقیت ها را رقم زده است، باید مراقبت باشد که رخنه های نفوذ در این تفکر ایجاد نشود.
کد خبر : ۲۷۰۹۷۰
صراط: جلیلی تاکید کرد: ملتی که با اعتماد به نفس این موفقیت ها را رقم زده است، باید مراقبت باشد که رخنه های نفوذ در این تفکر ایجاد نشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای عالی امنیت ملی گفت: تفکر بسیجی روز به روز اندیشه ناب اسلام و مبارزه با استکبار را در سطح جهان غنی سازی می کند و این چیزی است که استکبار و دشمن بسیار از آن نگران است.

سعید جلیلی روز پنجشنبه در همایش بزرگ بسیجیان عاشورایی در ملایر افزود: تفکر بسیجی مهمترین منبع اقتدار ما است و دشمن می داند که بهترین نفوذ این است که این منابع قدرت کشور را خالی کند و این تفکر را از ملت ایران بگیرد.

وی اظهار کرد: دشمن فهمیده که حتی با راه اندازی نزدیک به 200 شبکه ماهواره ای نمی تواند تفکر بسیجی را از ملت ما بگیرد و می فهمد در این نبرد و جنگ نرم افزاری نمی تواند مادامی که تفکر بسیجی باشد، پیروز بوده و اهداف خود را پیش ببرد.

وی تفکر بسیجی را یک سبک زندگی و رویکرد و نگاه در عرصه های مختلف زندگی دانست و اظهار کرد: تفکر بسیجی یک نگاه متعالی برای اداره جوامع بشری است و دوستی ها و برادری هایی که در این قالب شکل گرفته، دوستی هایی است که هنوز هم یاد و خاطره آن از زبان یادگاران هشت سال دفاع مقدس و خانواده های معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان موجب سرور است.

جلیلی با بیان اینکه مهمترین جلوه تفکر بسیجی در هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت، افزود: این تفکر می تواند سخت ترین موانع را بر دارد و در عرصه دفاع مقدس ابتکارات و نوآوری هایی داشت که تمام قدرت های دنیا در برابر آن زانو زدند.

وی شهدای هسته ای را نمونه بارز تفکر بسیجی دانست و بیان کرد: تمام دشمنان ما اعتراف می کنند که قدرت های بزرگ تلاش کردند تا ملت ایران را از رسیدن به فناوری صلح آمیز هسته ای مانع شوند، اما چون تفکر بسیجی در ملت ایران ریشه دوانیده بود، نتوانستند به هدف خود برسند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: شهدای هسته ای چون شهید علی محمدی، احمدی روشن و شهید رضایی نژاد چون مروج تفکر بسیجی بودند، مقابل دشمنان ایستادند و اراده خود را بر همه اراده دشمنان تحمیل کردند.

جلیلی ادامه داد: تفکر بسیجی هر جا بروز و ظهور کند جلوه های موفقیت در آنجا آشکار می شود و علاوه بر دفاع مقدس و عرصه علم و فناوری، امروز در سایر عرصه ها می بینیم که در تمام گفتگوهایی که در سطح بین المللی و منطقه ای صورت می گیرد، همه دشمنان بیان می کنند که ما اگر بخواهیم بسیاری از بحران های منطقه را حل کنیم به تنهایی نمی توانیم و به صراحت به عجز خود اعتراف کردند.

وی گفت: این افراد اعتراف کردند که اگر بخواهیم بر تروریسم غلبه کنیم و مسائل خاورمیانه و آسیا را حل کنیم، بدون ایران ممکن نیست و این اقتدار چیزی جز تفکر بسیجی نیست.

جلیلی بیان کرد: دشمن فهمیده که اگر تمام ژنرال ها و تجهیزات نظامی اش را جمع کند و اگر در عراق و سوریه می خواهد بحران حل شود، تنها یک فرد به نام قاسم سلیمانی کلید حل این مشکلات است که وقتی بروز و ظهور می کند چه قدرتی را برای کشور تولید می کند و این جز حاصل تفکر بسیجی نیست.

وی با بیان اینکه تفکر بسیجی قدرت و اقتدار و ثروت تولید می کند، افزود: تفکر بسیجی اگر در هر عرصه ای وارد شود، پیروزی آفرین است و اگر امروز در عرصه های بین المللی، عرصه های تولید و قدرت و اقتدار در منطقه پیروز هستیم، محصول تفکر بسیجی است و این تفکر همواره برای کشور ما قدرت، پیشرفت، آبادانی، عزت و امنیت آورده، همان چیزی که دشمن بسیار از آن نگران است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اولین اولویت دشمن در رویارویی با این تفکر، گزینه نظامی بود که هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، اما عرصه دفاع مقدس تفکر بسیجی را پخته تر و کارآمدتر کرد و دشمن امروز فهمید که سخت ترین نرم افزارها و سخت افزارها نمی تواند در این تفکر غلبه کند.

جلیلی خاطرنشان کرد: آنچه این روزها مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند مساله نفوذ است که دشمنان می خواهند این تفکر را از شما بگیرند و می داند اگر در این مسیری که ملت ایران در پیش گرفته، تردید ایجاد کنند آن زمان می توانند به اهداف استکباری خود دست پیدا کنند.

وی بیان کرد: دشمن تمام قدرت خود را گذاشته که بسیجی را که مظهر باور و نماد اقتدار ملت ایران است، با شعارهای بی اثری چون بسیجی دیگر اثر ندارد، را از زبان کسانی بگویند که مصداق بارز نفوذی هستند و می خواهند با نفوذ در باورها و اعتقادات ملت ایران تفکر بسیجی را از بین ببرند.

وی خداباوری و ایمان را مهمترین مولفه تفکر بسیجی عنوان کرد و گفت: تمام رسانه های غربی و آمریکایی و عوامل وابسته به آنها مرتب هدفشان این است که تردید ایجاد کنند در مسیری که ملت ایران دنبال می کند، اما آن چیزی که ملت ایران قوی کرد، ایمان و باور به خدا بود.

جلیلی ادامه داد: خود آنها می گویند امروز موفقیتی که ایران در جهان و منطقه دارد، مثال زدنی است و هر روز بهترین جلوه های ایمان و تفکر بسیجی بروز می کند و به دنبال آن پیشرفت و امنیت برای کشور ما شکل می گیرد.

وی شجاعت و نترسیدن را از دیگر مولفه های مهم تفکر بسیجی برشمرد و افزود: آنها در یک مناسباتی که در جهان درست کرده اند، می گویند ما هستیم که باید برای دنیا تصمیم بگیریم و امروز بدترین جنایت ها را انجام می دهند و از این جنایت ها حمایت می کنند، اما تفکر بسیجی و نترسیدن و شجاعت بسیجیان مقابل آنها می ایستد و این هنر انقلاب، امام راحل (ره)، ولایت فقیه و مقام معظم رهبری است.

وی اذعان کرد: اگر کسانی بخواهند ملت را از آمریکا، تحریم و قطعنامه ها بترسانند، اینها همان پیاده نظام های دشمن هستند که می خواهند پروژه نفوذ را محقق و اجرا کنند و می خواهند قدرت و تفکر یک ملت را به ترساندن تبدیل کنند و برای ملت ذلت به بار آورند.

وی بر لزوم گرامیداشت تفکر بسیجی و زنده نگه داشتن و حفظ مولفه های آن و انتقال آن به سایر عرصه ها تاکید و اظهار کرد: این تفکر نشان داد اگر در صحنه هشت سال دفاع مقدس، پیشرفت های علمی و اقتدار منطقه ای و سایر عرصه ها توانسته ایم موفقیت کسب کنیم، به دلیل مولفه اعتماد به نفس بوده که موفقیت های بزرگ دیگری را رقم زده ایم.

جلیلی تاکید کرد: ملتی که با اعتماد به نفس این موفقیت ها را رقم زده است، باید مراقبت باشد که رخنه های نفوذ در این تفکر ایجاد نشود.

وی گفت: برگزاری این گرامیداشت ها باید بستری برای یادآوری مولفه های قدرت، پیروزی ها و پیشرفت های ما شود و امروز نسل جوان ما باید این مولفه ها را بیاموزد و تجربه کند، تا همان حماسه های بزرگی که در دفاع مقدس رقم خورد، در صحنه اقتصاد، علم و فناوری، ایجاد امنیت و رفاه و تعالی بیشتر کشور نیز رقم بخورد.

همایش بزرگ چهار هزار نفری بسیجیان عاشورایی ملایر روز پنجشنبه همزمان با پنجم آذر ماه در سرسرای ورزشی الغدیر این شهرستان برگزار شد.

شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صراط جلیلی بسیج