۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵

پخت آش 80 هزار کیلویی در شیراز

مدیر گره فرهنگی امام هادی (ع) گفت: به مناسبت 28 صفر از سوی خیران و با همکاری آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) آش 80 هزار کیلویی نذری در شیراز طبخ می‌شود.
کد خبر : ۲۷۱۰۰۴

صراط: محمد اسدی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پخت آش سبزی شیرازی طی 14 سال متوالی برای نخستین بار در کشور و جهان با حجم بالا طبخ و 28 صفر به محبان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این کار خیر بیش از یک‌هزار نفر کار طبخ را بر عهده ‌دارند که سال گذشته 120 میلیون تومان هزینه اجرای این طرح بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این رقم به 150 میلیون تومان افزایش یابد.

مدیر گروه فرهنگی امام هادی (ع) تصریح کرد: در سال گذشته به‌طور میانگین 40 هزار نفر ازنظر تبرکی از این آش استفاده کردند که در سال جاری نیز همین تعداد از برکت این طرح بهره‌مند ‌می‌شوند.

اسدی بیان داشت: در طبخ آش نذری 4 تن و 200 کیلو برنج، یک‌هزار و 200 کیلو عدس، یک‌هزار و 200 کیلو نخود، 2 هزار و 500 کیلو لوبیاچیتی، 4 تن تره، 150 کیلو ترخون خشک، 40 رأس گوسفند به میزان یک‌تن و 300 کیلو و نیز 100 کیلو ادویه و 20 حلب روغن 20 کیلویی استفاده‌ شده است.

وی اضافه کرد: برای تسهیل در رفت‌وآمد شهروندان، خواهران می‌توانند از ورودی پارک خلدبرین و برداران از چهار در این پارک برای گرفتن آش نذری اقدام کنند و دوربین مداربسته نیز برای امینت این طرح باشکوه نصب ‌شده است.

مدیر گروه فرهنگی امام هادی (ع) بیان داشت: برای ثبت جهانی این طرح بزرگ‌ سال گذشته یک گروه تصویربردار از کشور کره طبخ آش و استقبال مردم شیراز را از این طرح معنوی ضبط کردند و در این کشور نیز پخش ‌شده است.

اسدی اظهار داشت: به علت استقبال بیش‌ازحد اقشار مختلف جامعه چند استان دیگر نیز با الگو گرفتن از فارس اقدام به اجرای این طرح کرده‌اند.

منبع: فارس
برچسب ها: آش شیراز نذری صراط