۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱

دهقان: مهاجرانی و بنی‌صدر نفوذی بودند

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه فرزند عطاءلله مهاجرانی به دنبال به یغما بردن اموال بیت‌المال بوده است، به تشریح نفوذ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی خانواده وزیر دولت اصلاحات در ایران پرداخت.
کد خبر : ۲۷۱۰۱۱
صراط: محمد دهقان نماینده مردم چناران و طرقبه و شاندیز و عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستگیری پسر عطاءالله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات به خاطر موضوع دزدیده شدن دکل نفتی، اظهار داشت: خوشبختانه متهمان دزدیده شدن دکل نفتی مشخص و دستگیر شدند.

وی با بیان اینکه یکی از افرادی دستگیر شده پسر وزیر ارشاد دولت اصلاحات است، افزود: با توجه به اینکه امروز بحث نفوذ در جامعه به عنوان سوژه‌ای در کشور مطرح است، لذا می‌توانیم بگوییم که خانواده مهاجرانی هم مشمول نفوذ سیاسی و فرهنگی هستند و هم مشمول نفوذ اقتصادی هستند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: عطاءالله مهاجرانی در ابتدا نماینده مجلس بود، سپس مدت‌ها به عنوان معاون پارلمانی دولت سازندگی انتخاب شد و توانست به عنوان معاون رئیس‌جمهور در دولت نفوذ کند و بعداً هم در دولت اصلاحات، به عووان وزیر ارشاد به مجلس وقت معرفی شد و رأی اعتماد گرفت.

دهقان ادامه داد: عطاءالله مهاجرانی خودش سوژه آزمونی از نفوذ چندجانبه است، هم در زمینه سیاسی، نفوذ کرده و هم در زمینه فرهنگی به عنوان یک مقام برجسته فرهنگی در کشور ما نفوذ کرد.

وی اضافه کرد: زمانی که مهاجرانی وزیر ارشاد بود، طبیعتاً بسیاری از رفتارهای ضدفرهنگی علیه فرهنگ اسلامی و دینی در کشور توسط مطبوعاتی که در آن زمان کاملاً شبکه‌ای توسط این جریان شکل گرفته بود و تحت پشتیبانی وزارت ارشاد بودند و از پول بیت‌المال هزینه می‌کردند، صورت می‌گرفت تا خواسته‌های مهاجرانی را در کشور ما رواج دهند.

نماینده طرقبه و چناران همچنین یادآور شد: این مطبوعات زنجیره‌ای علیه بنیان‌های فکری، اسلامی و ارزش‌های انقلاب اسلامی ما اقدام و تلاش می‌کردند بنیان‌های فکری جوانان ما را نسبت به این موارد سُست کنند.

وی تأکید کرد: عطاءالله مهاجرانی به خاطر رفتارهای ناپسندی که در زمان مسئولیتش مرتکب شده بود و البته برخی مسائل که قابل گفتن نیستند، به دلایل معلوم و نامعلومی از کشور بیرون رفت و امروز در خدمت سازمان‌های امنیتی انگلیسی و غربی قرار دارد و به تلویزیون بی‌بی‌سی خدمت می‌کند، مهاجرانی یک عنصر نفوذی بود و اگر امروز بخواهیم فردی را به عنوان عنصر نفوذی معرفی کنیم، در کنار بنی‌صدر و امیر انتظام، آقای مهاجرانی را می‌توانیم نام ببریم.

دهقان بر همین اساس متذکر شد: باید پرسید فردی که استعداد آن را داشته که در خدمت روباه پیر قرار گیرد، چطور در عالی‌ترین سطح نظام و کشور و قوه مجریه توانسته بود حضور یابد و به عنوان وزیر جمهوری اسلامی و معاون وزیر نقش‌آفرینی و علیه ارزش‌های نظام و انقلاب فعالیت کند؟!

وی همچنین گفت: پسر فردی که پرونده‌اش این چنین است و به کشور خیانت کرده، در ایران فعالیت‌های اقتصادی می‌کند، آنان با اینکه از جمهوری اسلامی ایران خوششان نمی‌آید و دائم علیه انقلاب اسلامی فعالیت می‌کنند و نگاهشان به غرب است، اما برای پول درآوردن و دست زدن به فساد اقتصادی «جمهوری اسلامی ایران» را جای مناسبی می‌دانند و با اینکه پدر و خانواده پسر مهاجرانی از ایران رفته‌اند، اما فرزند او در داخل کشور به دنبال به یغما بردن اموال بیت‌المال بوده است.

دهقان در پایان خاطرنشان کرد: امروز هم پای فرزند عطاءلله مهاجرانی به موضوع دزدیده شدن دکل نفتی باز شده است، پس از نفوذ سیاسی و فرهنگی خانواده مهاجرانی در ایران، با بازداشت شدن فرزند مهاجرانی «نفوذ اقتصادی» هم به پرونده این خانواده اضافه شد.


منبع: فارس