۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸

جلیلی: فقدان موفقیت‌ها به دلیل فقدان تفکر بسیجی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه فقدان موفقیت‌ها و نارسایی‌ها به دلیل فقدان تفکر بسیجی است، گفت: اگر می‌خواهیم بحران‌ها را حل و بر تروریست غلبه کنیم باید روحیه بسیجی را حفظ و در مسیر امر ولایت حرکت کنیم.
کد خبر : ۲۷۱۰۵۱

صراط: سعید جلیلی عصر امروز در دومین یادواره 34 شهید روستای طجر علوی بخش مرکزی ملایر با اشاره به اینکه بسیج امروز مایه افتخار و اقتدار ملت ایران است، اظهار داشت: هرجا تفکر بسیجی باشد پیروزی و موفقیت را به همراه خواهد داشت.

وی قدرت، پیشرفت، عزت و امنیت، تولید، ثروت و اقتدار را از مؤلفه‌های مهم در کشور دانست و گفت: این مهم تنها با داشتن تفکر بسیجی حاصل می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه دشمنان نظام از این روحیه و تفکر نگران هستند، ادامه داد: دشمن در طول هشت سال دفاع مقدس در رویارویی با ملت ایران می‌خواست تا تفکر بسیجی را در ما تضعیف کند، اما نتوانست.

وی گفت: دشمن در طول بیش از سه دهه از پیروزی انقلاب از راه‌های مختلف چه سخت‌افزاری و چه نرم‌افزاری نتوانست بر این تفکر غلبه کند و با همه ترفندهایی که در قبال ملت ایران به کار گرفته باعث تقویت روحیه بسیجی و استکبارستیزی بیشتر مردم کشور شده است.

جلیلی تصریح کرد: وقتی ما از تفکر بسیجی صحبت می‌کنیم دنیا را به زانو در می‌آوریم  که نمونه آن را در مذاکرات هسته‌ای در برابر ابرقدرت‌ها مشاهده کردیم.

وی ضمن گرامیداشت یاد شهدای هسته‌ای بیان کرد: شهیدان احمدی روشن،  علی‌محمدی و رضایی‌نژاد به عنوان حامیان و مروجان تفکر بسیجی اراده خود را بر دشمن تحمیل کرده و در مقابلش در راه دفاع از حق و حقوق ملت ایران جان خود را فدا کردند. 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه هرجا تفکر بسیجی بروز و ظهور کند موفقیت و پیشرفت حاصل می‌شود، گفت: فقدان موفقیت‌ها و نارسایی‌ها به دلیل فقدان تفکر بسیجی است.

وی تصریح کرد: هدف دشمن گرفتن این تفکر و روحیه از ملت ایران است، اما شهدایی چون سردار همدانی این تفکر را در آن سوی مرزها تکثیر کرد تا همه دنیا بداند که ملت ایران همچنان پایدار در برابر همه حربه‌های دشمنان ایستاده است.

جلیلی یادآور شد: اگر می‌خواهیم بحران‌ها را حل و بر تروریست غلبه کنیم باید این روحیه را حفظ و در مسیر امر ولایت حرکت کنیم.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای شهرستان ملایر گفت: این شهدا بودند که محاسبات دشمن را به هم زدند و امروز ما حتی در یکی از روستاهای کوچک شهرستان ملایر یاد و خاطره این شهدا را گرامی می‌داریم.

در ادامه این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان نیز اظهار داشت: امروز مهم‌ترین مؤلفه برای ملت ایران پیشرفت‌های علمی و حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های  انقلاب به ویژه ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس است.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با اشاره به اینکه همه هدف دشمن در برابر مردم کشور ما دور کردن ملت از رهبری و تضعیف روحیه بسیجی است، گفت: دشمن تاکنون در این زمینه با شکست مواجه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه نیروهای حزب‌الله و انصارالله و نیروهای رزمنده در سوریه از تفکر بسیجی ایران الگو گرفته‌اند، افزود: اقتدار، خود باوری،  ایمان و شجاعت از مهمترین ویژگی‌های بسیجیان ایران است.

طه‌محمدی خاطرنشان کرد: بسیجی واقعی کسی است که همه وجودش را برای اسلام و حفظ دین وقف کرده و در این راه  نیز جانش را فدا می‌کند.

در ادامه دبیر یادواره شهدای روستای طجر بخش مرکزی ملایر نیز با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری «زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست»، اظهار داشت: همواره برگزاری یادواره‌ها کمترین کار در قبال از خود گذشتی‌ها و رشادت‌های شهدا است.

قاسم ملکی با اشاره به برگزاری دومین یادواره شهدای روستای طجر بخش مرکزی ملایر گفت: این یادواره با حضور دو تن از شخصیت‌های برجسته کشور و مداح هشت سال دفاع مقدس حاج صادق آهنگران برگزار شده است.

وی ضمن تقدیر از حضور مسئولان نظامی و انتظامی، مدیران نهادها و ادارات، ائمه جمعه، خانواده‌های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم در این یادواره، تصریح کرد: مردم قدرشناس طجر علوی به پاس حضور سردار همدانی در یادواره سال گذشته، امسال میزبان خانواده معظم این شهید در یادواره هستند.

دبیر یادواره شهدای روستای طجر بخش مرکزی ملایر خاطرنشان کرد: روستای طجر یکی از روستاهای کوچک شهرستان ملایر است که با وجود جمعیت کمتر از 500 نفر 34 شهید و 100 جانباز  تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

در پایان مراسم نیز پس از مداحی حاج صادق آهنگران در سوگ شهدا وصیتنامه سردار همدانی توسط فرزندش قرائت و از خانواده این شهید گرانقدر از سوی ستاد یادواره شهدای روستای طجر بخش مرکزی تجلیل شد.

منبع: فارس