۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

پدر رکن‌آبادی: فرزندم من را سربلند کرد

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رکن‌آبادی را از چهره‌های فعال و ولایی خواند و گفت: ما حادثه منا را از طریق مجامع بین‌المللی پیگیری می‌کنیم.
کد خبر : ۲۷۱۰۸۵

صراط: محمد رکن‌آبادی پدر مرحوم غضنفر رکن‌آبادی سفیر سابق ایران در بیروت صبح امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران و در مراسم استقبال از پیکر این دیپلمات در فرودگاه مهرآباد تهران گفت: اذا جاء نصرالله و الفتح.

وی رکن‌آبادی را یک دیپلمات بسیجی ممتاز برشمرد و گفت: آنچه را رهبر معظم انقلاب می‌خواست در وجود وی انباشته بود و فرزندم برای خدا کار می‌کرد و فرزند انقلاب بود. در لبنان نیز سید حسن‌ نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان به او بسیجی ممتاز لقب داد و شیر بیشه ایران خواند.

پدر مرحوم رکن‌آبادی اضافه کرد: فرزندم من را سربلند کرد.

او در پیامی به آل سعود گفت: آنها به ما ستم کردند و چطور وابسته به خانه خدا هستند که این اقدامات را صورت می‌دهند.

براساس این گزارش، برادر مرحوم رکن‌آبادی نیز بر پیگیری مطالبات حقوقی قربانیان حادثه منا تأکید کرد و گفت: انجمنی تحت عنوان مکه و منا تشکیل و بخش حقوقی آن تاسیس شده و همه امور حقوقی را در این زمینه پیگیری می‌‌کند.

وی عنوان کرد: تا این لحظه اظهارنظری نداریم و 48 ساعت برای علت دقیق فوت، زمان لازم است.

به گزارش خبرنگار فارس، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت نیز در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مناسبت درگذشت رکن‌آبادی، گفت: او از چهره‌های فعال و ولایی بود و از گذشته دور با وی ارتباط داشتم و فعالیت‌هایش در لبنان را پیگیری می‌کردم.

وی با بیان اینکه رکن‌آبادی فردی آگاه و مطیع رهبر معظم انقلاب بود، اظهار داشت: 462 نفر از عزیزان ما در این حادثه جان باختند و ما وظیفه داریم پیگیری کنیم.

قاضی عسکر ادامه داد: کار اول ما مستندسازی است که مشاهدات نزدیک به هزار نفر را ثبت کرده‌ایم و همه مستندات می‌گوید اگر درست تدبیر می‌شد و این اتفاق نمی‌افتاد هفت هزار نفر جان نمی‌باختند.

به گفته وی این حادثه باید در تاریخ ثبت شود و عربستان باید پاسخگو باشد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت خاطرنشان کرد: هر گردشگری که وارد هر کشوری می‌‌شود باید امنیتش تامین شود و ما این موضوع را از طریق مجامع بین‌المللی و دادگاه‌های عربستان پیگیری می‌کنیم.

پیکر مرحوم رکن‌آبادی صبح امروز وارد تهران شد و قرار است بعد از نماز جمعه در امامزاده پنج تن لویزان به خاک سپرده شود.

منبع: فارس
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز