۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
درباره اظهارات امیرعبداللهیان

آیا دیدار ظریف و الجبیر هم "اتفاقی" بود؟!/ چرا وزارت خارجه 2 هفته دیرتر اطلاع رسانی کرد؟

امیرعبداللهیان توضیح نداده که اگر این دیدار دو هفته قبل انجام شده، چرا وزارت خارجه اکنون به اطلاع رسانی درباره آن پرداخته است؟
کد خبر : ۲۷۱۱۰۴
گروه سیاسی صراط - معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه کشورمان دو هفته پس از نشست وین 2 درباره سوریه، گفته است که محمدجواد ظریف و عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در حاشیه این نشست ملاقات کرده اند.

به گزارش گروه سیاسی صراط، دیدار ظریف و الجبیر، از جمله مواردی بود که می توانست امور مربوط به فاجعه منا و تعیین تکلیف خسارات و تلفات ایران موثر باشد اما این دیدار هرگز انجام نشده بود و حتی درخواست ظریف برای چنین ملاقاتی در نیویورک از سوی همتای سعودی اش با بی توجهی مواجه شده بود.

این مسئله بارها مورد انتقاد منتقدان اقدامات وزارت خارجه در خصوص فاجعه منا قرار گرفت تا اینکه امروز حسین امیرعبداللهیان ناگهان از دیدار دو هفته پیش ظریف و الجبیر خبر داده است.

او گفته: در حاشیه نشست وین 2 آقای ظریف با وزیر امور خارجه عربستان ملاقات کوتاهی داشتند و در این ملاقات کوتاه موضوعات متنوعی مطرح شد و آقای ظریف در این جلسه خطاب به وزیر امور خارجه عربستان تأکید کرد که در پیگیری وضعیت مفقودان فاجعه منا و مباحث حقوقی این فاجعه تسریع‌ شود.

امیرعبداللهیان توضیح نداده که اگر این دیدار دو هفته قبل انجام شده، چرا وزارت خارجه اکنون به اطلاع رسانی درباره آن پرداخته است؟ سوال دیگری که در این خصوص مطرح می شود این است که آیا دیدار مذکور به صورت برنامه ریزی شده انجام شده بود یا مانند آنچه در مورد دست دادن ظریف و اوباما ادعا می شود به صورت اتفاقی و در راهروهای محل برگزاری نشست وین 2 صورت گرفته؟!

نکته قابل تامل دیگر اینکه امیرعبداللهیان هیچ اشاره ای به احتمال دیدار دوباره ظریف و الجبیر در نششست وین 3 نداشته است. آیا این موضوع بدان معناست که وزارت خارجه دیدار دیگری را به صلاح نمی داند یا نشان دهنده هراس وزارت خارجه از قول انجام این دیدار و در نهایت لغو آن است؟

نظرات بینندگان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۳۹ - ۰۷ آذر ۱۳۹۴
۸
۵
اين خنده هاي نابجا وسبك ونرمشهاي ذليلانه كاردست ظريف وملت ماميدهدكه تاكنون داده ديگه .خدايه كم عقل بده دشمنان خونخوارخودمون روبهتربشناسيم.باباكي ديده وقتي باحيوان درنده مواجه ميشوندلبخندباعث نجات اون فردميشه ماهمچين چيزي نديدي ونه شنيديم .توي اين دولت بكرات ديديم وشنيديم