۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
هیچ کشوری در منطقه نباید تجزیه شود

محسن رضایی: ملت ما از این ترقه‌بازی‌ها نمی‌ترسد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مرز هیچ کشوری نباید دچار تحول بشود، گفت: هیچ کشوری در منطقه نباید تجزیه شود؛ ملت ما از این ترقه‌بازی‌ها و هواپیماها نمی‌ترسد و ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم از خودمان و ثبات کشورمان دفاع کنیم.
کد خبر : ۲۷۱۱۱۱
صراط: دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه مرز هیچ کشوری نباید دچار تحول بشود، گفت: هیچ کشوری در منطقه نباید تجزیه شود؛ ملت ما از این ترقه‌بازی‌ها و هواپیماها نمی‌ترسد و ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم از خودمان و ثبات کشورمان دفاع کنیم.

محسن رضایی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج مستضعفین و باز پس گرفتن جزایر سه‌گانه ایرانی از انگلیسی‌ها در خلیج‌فارس در جمع رزمندگان و بسیجیان قرارگاه انصارالحجه (عج) جزیره تنب بزرگ با بیان اینکه «رهبری عالمانه و فرماندهی مدبرانه مقام معظم رهبری یکی از عوامل اصلی تغییر و ارتقاء جایگاه ملت ایران است»، اظهار کرد: اگر ولایت نبود، انقلاب ما یا شکست می‌خورد و یا دچار انحراف می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران پس از 200 سال از حاشیه روابط بین‌الملل به متن آمده است به‌ضرورت حفظ ارزش‌های انقلاب در زمینه های اعتقادی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی این بود که ملت ایران را از حاشیه به متن آورد و به‌عنوان یک ملت بزرگ و تأثیرگذار در منطقه و جهان معرفی کرد. امروز خودمان تصمیم می‌گیریم و سرفرازانه در تعاملات جهانی مشارکت داریم. این‌ه دوازده سال قدرت‌های جهان با ما سر یک میز بنشینند، بسیار مهم است و برای مردم و جوانان‌مان یک ارزش است که با پشتوانه مقاومت به‌دست‌آمده است. این‌که بر سرنوشت خودمان مسلط شده‌ایم، یک ارزش است.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس همچنین با اشاره به اهمیت موضوع جزایر سه‌گانه افزود: این جزایر برای همیشه ایرانی باقی می‌ماند و از نظر تاریخی و دفاعی این موضوع برای ما بسیار مهم است.

رضایی جزایر سه‌گانه جمهوری اسلامی ایران را، جزایر صلح و برادری نامید و گفت: دشمنان بدانند هر کس به کیان این ملت چشم طمع بدوزد، چشمش را کور خواهیم کرد.

رضایی خطاب به رزمندگان مستقر در جزیره، آبادانی جزایر ایرانی را ناامیدکننده دشمنان دانست و اظهار کرد: اینجا را با حضور و زندگی مردم و سازندگی، آباد کنید تا دشمنان انقلاب را ناامید کنید. با آمادگی بالای ملت ایران و نیروهای مسلح هرگز کسی جرأت نخواهد کرد که به جزایر سه‌گانه تعرض کند.

وی با ذکر خاطره‌ای از دفاع مقدس افزود: من اواسط جنگ یک‌بار با برادرمان صیاد شیرازی برای بررسی وضعیت منطقه به این جزایر آمدیم، آن زمان بسیار محروم بود اما امروز که اینجا آمدیم، آبادی این جزیره خوشحالم کرد. شما در جای بسیار کلیدی و استراتژیکی خدمت می‌کنید و من از طرف مقام معظم رهبری و رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس به تک‌تک شما خسته نباشید می‌گویم.

بر اساس این گزارش رضایی همچنین در جمع مردم و بسیجیان ابوموسی با تاکید بر اینکه رابطه با آمریکا هیچ سودی برای جهان اسلام ندارد به تاریخ مبارزات مردم ایران در برابر بیگانگان و نیز ایفای نقش در عرصه‌های جهانی اشاره کرد و گفت: این روزها کارشناسان روابط بین‌الملل و صاحب‌نظران آمریکایی، به نقش‌آفرینی ایران در معادلات منطقه‌ای معترف هستند و اذعان دارند که آمریکا هیچ راهی ندارد مگر اینکه با ایران در منطقه تعامل کند.

وی ایثار و فداکاری بسیجیان و سربازان و جوانان غیرتمند ایران اسلامی را یکی دیگر از عوامل پررنگ شدن نقش ایران در عرصه‌های بین‌المللی دانست و بر هوشیاری ملت در برابر توطئه‌ها تاکید کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با برشمردن جنایات آمریکا در منطقه با طرح این پرسش که رابطه با آمریکایی‌ها برای مسلمانان چه منافعی داشته است؟ خاطرنشان کرد: آن‌ها به نام گروه‌های تکفیری، سوریه و عراق را ناامن و پانزده میلیون مسلمان را آواره کرده‌اند. این رفتار که تکفیری‌ها انجام می‌دهند، مشابه رفتار صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی است. ما از روی جاپاها و نشانه‌ها به طرح توطئه برای عقب نگه‌داشتن مسلمانان پی می‌بریم.

رضایی در ادامه با اشاره به سالروز فرمان امام خمینی (ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین اظهار کرد: قدرت‌های غربی با ایجاد جنگ تحمیلی، امیدوار بودند که قیام ما را بنشانند که امیدشان به یاس تبدیل شد. اگر در جنگ بخشی از خاک ایران جدا می‌شد، ما دوباره به حاشیه می‌رفتیم. به لطف خدا و فرمان امام برای تشکیل ارتش بیست‌میلیونی، یک تحول بزرگ در کشور به وجود آمد. ثابت کردیم که ما ایستاده‌ایم و ایران دهه‌های قبل نیستیم. در انقلاب اسلامی، شاه را ساقط کردیم و در جنگ منافع استکبار را در منطقه به خطر انداختیم و انقلاب را تثبیت کردیم.

وی به دسیسه‌های غرب برای عقب نگه‌ داشتن مسلمانان منطقه اشاره کرد و گفت: رژیم جعلی اسرائیل با حمایت آشکار غرب تشکیل شد تا منطقه را ناامن نگه دارد تا غرب منابع منطقه و مسلمانان را به تاراج ببرد و از کشورهای اسلامی علیه کشورهای اسلامی بهره بگیرند؛ آن‌ها هفتاد سال است که این توطئه را پیش‌ گرفته‌اند.

رضایی افزود: همین جزایر که ندای وحدت و صلح و برادری می‌دهند را برخی کشورها به‌عنوان نقطه تنش پیگیری می‌کنند؛ اما آن‌ها بدانند سود ناامن سازی منطقه به نفع اسرائیل است و در صورت ناامن شدن، ثروت مسلمانان برای خرید سلاح صرف می‌شود. به هم زدن اتحاد مسلمین هدف دیگری است که غرب از ایجاد ناامنی در منطقه پیگیری می‌کنند. آن‌هایی که می‌خواهند مرزهای کشورهای منطقه را به هم بریزند، آیا نمی‌دانند که این سیاست‌ها به ضرر مسلمانان است؟ ما به‌صراحت اعلام می‌کنیم مرز هیچ کشوری نباید دچار تحول بشود. هیچ کشوری در منطقه نباید تجزیه شود. ملت ما از این ترقه‌بازی‌ها و هواپیماها نمی‌ترسد و ما ثابت کرده‌ایم که می‌توانیم از خودمان و ثبات کشورمان دفاع کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ایران لنگرگاه امنیت منطقه است و برای امنیت منطقه تلاش می‌کند. ما می‌توانیم با کشورهای همسایه و مسلمان، یک همکاری امنیتی دست جمعی پدید بیاوریم تا بیگانگان به بهانه ایجاد امنیت، به کشورهای اسلامی وارد نشوند و سوءاستفاده نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله هواپیماهای ترکیه به جنگنده روسی گفت: هر دو کشور باید خویشتن‌داری کنند تا از جنگ گسترده در منطقه اجتناب شد.؛ چرا که سود آن به نفع صهیونیسم و تروریسم است.

رضایی گفت: در ایران اسلامی مردم ما بیدار و فهیم هستند و رهبری حکیم و فرزانه داریم. بیداری ملت از تقابل‌های بی‌مورد در درون کشور جلوگیری می‌کند. در زمان حمله صدام به کویت و لشکرکشی آمریکا، عده‌ای به دنبال این بودند که ما با آمریکا مستقیماً وارد جنگ شویم؛ اما رهبری حکیمانه امام خامنه‌ای ما را از این ورطه نجات داد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس گفت: آمریکایی‌ها می‌خواهند از دری که زمانی خارج شدند حالا به بهانه اقتصاد از پنجره‌اش به داخل کشور نفوذ کنند. ما در داخل و بیرون مرزها، به‌ویژه جزایر سه‌گانه باید هوشیار باشیم و این خیال خام را با شکست مواجه سازیم.
منبع: ایسنا
برچسب ها: صراط رضایی تجزیه