۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۱

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

پیشرفت فناوری و تکامل جوامع انسانی، باعث خواهد شد که در آینده شاهد به وجود آمدن شغل‌ها و حرفه‌های تازه باشیم.
کد خبر : ۲۷۱۱۹۳
صراط: تا چند صباحی قبل پیشرفت تکنولوژی روزانه بود اما این روزها خبرهای پیشرفت تکنولوژی هر ثانیه به دست ما می رسد و طبق پیش بینی ها در آینده نسبتا نزدیک حدود دو دهه بعد مشاغلی رواج پیدا می کنند که شاید چند سال قبل حتی در تخیلاتمان هم جایگاهی نداشت.

در این گزارش ما ده شغل عجیبی که مردم در آینده خواهند داشت را به شما معرفی خواهیم کرد.

جراح از راه دور 

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر
 
همین حالا هم جلوه‌هایی از پزشکی از راه دور را شاهد هستیم، در دهه‌های آینده اما این کار بسیار رایج‌تر خواهد شد با پیشرفت وسایل دقیق جراحی کنترل از راه دور، احتمالا جراحی‌ها چه به صورت جراحی‌های اورژانس بیماران دچار تروما یا جراحی‌هایی مثل جراحی‌های زیبایی، از حالت کنونی به درخواهند آمد.

احیاکنندگان طبیعت

 ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

هیچ نمی‌دانیم که در دهه‌ها بعد اصولا طبیعتی هم باقی خواهد ماند یا نه. می‌توان حدس زد در آن زمان آنقدر مساحت نقاط بکر و دست‌نخورده طبیعت کم شود که به جای حرفه حفظ محیط زیست، شاهد رونق گرفتن حرفه احیای طبیعت باشیم. احیاکنندگان طبیعت، احتمالا با داشتن دانش زیست‌شناسی و ژنتیک پیشرفته و فناوری‌های نوین تلاش خواهند کرد به صورت محدود برای آدم‌های دلتنگ، جلوه‌هایی از طبیعت را ایجاد کنند.

طراحان زباله

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

در ادامه مشاغل کنونی مثل بازیافت زباله و با تکامل دانش‌هایی مثل مهندسی مواد حجم زباله در دهه‌ها بعد بسیار بیشتر خواهد شد و انسان‌هامجبور خواهند شد که توده‌های بزرگ زباله را به صورت‌های جدیدی بیارایند، طوری که تحمل آنها ساده‌تر شود.

درمانگرهای سال‌های پایانی عمر

 ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

با افزایش امید به زندگی، سال‌های پایانی عمر انسان‌ها، توأم با شرایط ایستایی خاصی خواهند شد. در این سال‌ها که ما علی رغم داشتن بیماری‌های متعدد، همچنان زنده خواهیم بود، کیفیت زندگی کاهش خواهد یافت. پس لازم است که علاوه بر متخصصان کنونی طب سالخوردگی، درمانگرهایی هم به مردم کمک کنند و به آنها در مورد چگونگی گذران مناسب سال‌های پایانی مشاوره بدهند.

طراحان بازی‌سازی

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

در دهه‌های آینده ما نیاز خواهیم داشت که کارهای پیشرفته و دشوار آن زمان را با روحیه و نشاط بهتری انجام بدهیم و در این راستا، سر و کله متخصصان بازی‌سازی پیدا می شود،آنها دنیا را به محیط قابل تحمل‌تری تبدیل می‌کنند و ترتیبی می‌دهند که روند آموختن مهارت‌ها یا انجام کارها، ساده‌تر شوند، انگیزه انجام کارها را پیدا کنیم و تنش‌های روزانه ما کم شود.

مشاوران ربات‌ها

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

کسانی پیدا خواهند شد که به شما در مورد مدل‌های بسیار متنوع ربات‌ها مشاوره بدهند و بتوانند در انتخاب مدل‌ مناسب ربات خانه‌دار یا مربی توصیه‌های خوبی کنند.

سرگرم‌کننده‌های چندرسانه‌ای

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

در آینده سر و کله کسانی پیدا خواهد شد که برای برگزاری بهتر مراسم ازدواج یا کارزارهای تبلیغاتی می‌توانند به صورت چندرسانه‌ای به ما کمک کنند. آنها صوت و ویدئو و عکس و واقعیت افزوده را با هم ترکیب می‌کنند و از ترکیب آنها شیوه جدیدی برای سرگرم کردن ما ایجاد خواهند کرد.

نگه دارنده جزیره

ده شغل عجیب در آینده! +تصاویر

شاید برای بسیاری از ما سفر به جزایر خوش آب و هوا و گذراندن تعطیلات در آن ها تنها یک رویا باشد اما افرادی هستند که برای تبلیغات و نگه داری از جزایر خصوصی حقوق دریافت می کنند. این افراد معمولآ مدت زمانی را در یک جزیره خاص سپری می کنند و با فیلم برداری از تجربیات خود سعی می کنند توریست های بسیاری را به این جزایر جذب کنند.
برچسب ها: شغل آینده صراط