۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰

واکنش امام جمعه تبریز به اتفاقات باکو

امام جمعه تبریز گفت: بازداشت روحانی مسلمان، درگیری و کشتن چند مسلمان دیگر، اصلا زیبنده ی کشور آذربایجان که اکثریت مردمش مسلمان هستند، نیست.
کد خبر : ۲۷۱۲۰۶
صراط: امام جمعه تبریز گفت: بازداشت روحانی مسلمان، درگیری و کشتن چند مسلمان دیگر، اصلا زیبنده ی کشور آذربایجان که اکثریت مردمش مسلمان هستند، نیست.

آیت الله محسن مجتهد شبستری، خطیب جمعه تبریز با اشاره به غائله‌ای که دیروز در کشور آذربایجان رخ داد، اظهار کرد: بازداشت روحانی مسلمان و چند تن از مسلمانان دیگر در منطقه‌ای از باکو که موجب بروز درگیری و تنش بین مردم و پلیس شده و طبق آمار سبب جان باختن 6 نفر شده، اصلا زیبنده‌ی آذربایجان نیست.

وی افزود: طبق اخبار واصله، هم اکنون آب و برق آن منطقه از باکو قطع بوده و مردمش در محاصره هستند، این اقدام دولت محکوم بوده و ما از مسئولان کشور آذربایجان انتظار اتخاذ سیاستی مسالمت آمیز با مردم مسلمانش را داریم.

امام جمعه تبریز با اشاره به فرارسیدن روز مجلس، تصریح کرد: دشمنان ایران اسلامی، نقشه‌های زیادی برای نفوذ در بدنه نظام دارند و یکی از آن‌ها، نفوذ در مجلس قانون‌گذاری و جدا‌کردن این رکن از ارزش‌های انقلابی است تا به اهداف شوم خود برسند ولی الحمدلله، ملت هوشیار و بیدارند و می‌دانند به چه کسانی رای دهند و ان‌شاالله این نقشه شوم دشمن را، نقش بر آب خواهند‌کرد.

وی افزود: آیت الله مدرس از مردان کم نظیر تاریخ ایران بود که در دوره اختناق رضاخانی، هرگز دفاع از حق را در مجلس و سایر حوزه‌ها رها نکرد، ما نیز از مردم انتظار داریم افرادی که پیرو چنین مردانی هستند را با آرای خود به مجلس بفرستند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان این‌که، مردم خواهان برخورد با بد حجابی و اجرای قانون امر به معروف و نهی از منکر هستند، گفت: پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب این اولین بار است که قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به تصویب مجلس رسیده است و باید اجرا شود.

وی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر ضامن دیگر قوانین اسلامی است و نباید کسانی که به طور لسانی این فریضه را انجام می دهند مورد اهانت قرار گیرند.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به نزدیک شدن ایام عزاداری اربعین حسینی، یاد آور شد: تجمع 20 میلیونی زوار امام حسین(ع) در روز اربعین در کشور بحران زده عراق که خطر داعش در چند کیلومتری زائران قرار دارد، موجب شگفت‌زدگی جهانیان شده است، اخیرا یکی از روزنامه های انگلیسی زبان، این تجمع را بزرگترین گردهمایی مذهبی جهان نامید و عنوان کرد، حسین(ع) را باید شناخت.

وی در ادامه به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با بسیجیان، اشاره کرد و گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب، نباید بسیج را دست کم گرفت، زیرا که بسیج است که سد نفوذ دشمن در کشور شده است. ما باید قدر جوانان خود را بدانیم چرا که دشمن از ترس نیروی جوان و روحیه بسیجی مردم، جرأت هیچگونه تعرض به کشور را ندارد.

آیت الله مجتهد شبستری در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با سران کشور های صادر کننده‌ی گاز و همچنین دیدار با رئیس جمهور روسیه، خاطر نشان کرد: در دیدار پوتین با رهبر انقلاب که قریب به دو ساعت به طول انجامید و علاوه بر مباحث دو جانبه، بحث‌های منطقه هم مطرح شد که معظم له یادآور شدند، نباید به آمریکا اجازه داد تا نقشه‌های شوم خود را در منطقه به اجرا بگذارد و این علاوه بر ضرر همه، بیشتر به روسیه و ایران آسیب می‌رساند.
منبع: ایسنا