۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷

کدام مناطق در تیررس "اس400" هستند

پس از اقدام ترکیه در سرنگون کردن بمب افکن سوخو 24 که در عملیات انهدام مواضع تروریست ها در سوریه مشارکت داشت، روسیه با استقرار سامانه پدافندی اس 400 تدابیر سخت گیرانه و شدیدی علیه هر گونه تهدید احتمالی را در سوریه به اجرا گذاشت.
کد خبر : ۲۷۱۲۳۷
صراط: به نقل از خبرگزاری روسی "اسپوتنیک" طبق تصمیم مقامات روسیه، گروه هوایی روسی در سوریه تقویت شده و سامانه های پدافند هوایی از این بعد هر گونه تهدیدی بالقوه را پاسخ داده و آنها را منهدم خواهند کرد.

سامانه دفاع موشکی متحرک زمین به هوا اس 400 "تریومف" برای نابودی انواع اهداف هوایی دشمن همچون هواپیماهای پارازیت انداز، هواپیماهای رادار محور و کنترل هوایی، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی، هواپیماهای استراتژیکی و جنگنده های شکاری، موشک های بالستیک تاکتیکی و تاکتیکی-عملیاتی، موشک های بالستیک میان برد، اهداف هوایی مافوق صوت و دیگر اهداف هوایی ساخته شده است.

اس 400 می تواند اهداف واقع در مسافت تا 300 کیلومتری و ارتفاع تا 30 کیلومتری را منهدم کند. این سامانه می تواند به طور همزمان 300 هدف را رهگیری کرده و با سرعت 4800 متر در ثانیه هم زمان به سوی 30 هدف شلیک کند.
شبکه سی ان ان آمریکا نیز در تشریح شعاع عمل اس 400 خاطرنشان کرد، این سامانه که در پایگاه "حمیمیم" سوریه مستقر شده است تقریبا تمام سوریه، جنوب ترکیه، قبرس، لبنان، شرق دریای مدیترانه و حتی بخش بزرگی از اراضی اشغالی فلسطین را تحت پوشش خود قرار می دهد.

با توجه به سخنان شدید اللحن وزارت دفاع روسیه که اعلام کرد از این به بعد تمام اشیای خطرناک برای نیروی هوایی روسیه فورا منهدم خواهند شد، ازاین به بعد دیگر خلبانان ترکیه در صورت بروز هر گونه اشتباهی در مرز سویه با خطرات جدی مواجه خواهند بود.

اقدام دولت ترکیه در خصوص هدف قرار دادن جنگنده سوخو 24 روسیه شرایطی را به وجود آورده دیگر حتی کوچکترین نقض حریم هوایی که در نواحی کوهستانی معمولا زیاد رخ می دهد، می تواند به انهدام هواپیماهای مختلف در منطقه منجر شود.

جنگنده های ترکیه روز سه شنبه سوم آذر ماه 1394 یک فروند بمب افکن سوخو 24 روسیه را به بهانه نقض حریم هوایی این کشور هدف قرار داد، که یکی از خلبانان آن هنگام فرود با چتر نجات از سوی گروه های مسلح هدف قرار گرفت و کشته شد.

اما وزارت دفاع روسیه پس از این واقعه اعلام کرد که جنگنده سرنگون شده سوخو 24 در داخل حریم هوایی سوریه هدف قرار گرفته است. سرنگون شدن این بمب افکن داخل اراضی سوریه بیانگر آن است که برخلاف ادعاهای آنکارا، این جنگنده های ترکیه بودند که با نقض حریم هوایی سوریه به بمب افکن ارتش روسیه حمله کرده، و آن را سرنگون کردند.

کدام مناطق در تیررس
منبع: العالم
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز