۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰

گلایه‌‌ وکیل هاشمی از حضور «مهدی» در کنار سایر زندانی‌ها

وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به سوالاتی در خصوص وضعیت وی در زندان گفته بود: وضعیت مهدی هاشمی هم مثل سایر زندانیان است؛ او در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد.
کد خبر : ۲۷۱۲۴۴
گلایه‌‌ وکیل هاشمی از حضور «مهدی» در کنار سایر زندانی‌ها

صراط: مهدی هاشمی دوم مهرماه سال 91 به ایران بازگشت و در فرودگاه توسط نمایندهٔ دادستانی بازداشت شد. او با این تعهد که تا 24 ساعت بعد خود را به دادستانی معرفی کند، به خانه رفت و روز سوم مهر ماه به دادسرای امنیت رفت اما از آنجا به زندان اوین منتقل شد.

وی پس از پایان محاکمه در بیش از 28 جلسه دادگاه انقلاب اسلامی، به ترتیب زیر و براساس مواد قانونی اعلام شده محکوم شد.

براساس ماده 5 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، نامبرده متهم به اخذ رشوه و اختلاس 600 میلیونی تومانی بود که براساس این ماده قانونی، وی به 10 سال حبس، رد مال 600 میلیون تومانی و 1.2 میلیارد تومان جزای نقدی و همچنین انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شد.

براساس ماده 3 قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، این فرد متهم به ارتشاء به مبلغ 5 میلیون و 200 هزار دلار بود که براساس همین ماده قانونی به 10 سال حبس، رد مال به مبلغ 5.2 میلیون دلار و جزای نقدی معادل همان مقدار (5.2 میلیون دلار) و انفصال دائم از خدمات دولتی به همراه 50 ضربه شلاق محکوم شد.

براساس ماده 610 قانون مجازات اسلامی، نامبرده به 5 سال حبس محکوم شد.

با رعایت ماده 134 قانون مجازات اسلامی در مقام اجرا،‌ اشد این احکام که همان 10 سال است اجرا خواهد شد.

اما این محاکمه خیلی هم بدون سر و صدا نبود چرا که برخی معتقد بودند که حکم‌های صادر شده برای مهدی هاشمی کمترین و ضعیف‌ترین حکمی است که دادگاه می‌توانست برای وی صادر کند و از طرف دیگر رسانه‌های حامی دولت و خاندان هاشمی و خود خانواده هاشمی این حکم‌ها را بی‌انصافی خواندند و به هرنحوی به آن اعتراض کردند.

این‌ اعتراض‌ها تنها به رسانه و مصاحبه با آن‌ها ختم نشد و کار را به جایی رساند که خانواده هاشمی برای مهدی هاشمی کلیپ بدرقه ساختند و مهدی هاشمی پیش از ورود به زندان بیانیه‌ای را خطاب به مردم ایران خواند.

مهدی هاشمی در بیانیه خود خطاب به مردم ایران گفت: بسم‌الله الرحمن الرحیم، ملت بزرگ و فهیم ایران! اکنون که براساس حکم محاکم قضایی برای تحمل کیفری که آن را عادلانه و قانونی ندانسته بلکه اغراض سیاسی را در آن عامل اصلی می‌دانم مهیا گشته‌ام به عنوان عضو خانواده بزرگ انقلاب اسلامی که همواره در خدمت انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بوده و خواهم بود، به منظور صیانت و دفاع از حیثیت و شخصیت مبارز و نستوه یار دیرینه و وفادار حضرت امام خمینی(ره) و همراه و وفادار همیشگی مقام معظم رهبری، پدرم بزرگوارم و با توجه به عدم پذیرش خواست اینجانب مبنی بر برگزاری علنی دادگاه، بار دیگر درخواست اجازه پخش کامل و بدون حاشیه کلیه جلسات محاکمه اینجانب را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران دارم.

امیدوارم که این تقاضا مورد پذیرش واقع شود. رجاء واثق دارم که این اقدام از سوءاستفاده افراد افراطی و مغرض در ضربه به زدن یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران پیشگیری خواهد کرد.

اخیرا هم وکیل مهدی هاشمی در پاسخ به سوالاتی در خصوص وضعیت وی در زندان گفته بود: وضعیت مهدی هاشمی هم مثل سایر زندانیان است، او در وضعیت خوبی به سر نمی‌برد و باتوجه به اینکه در بند هفت زندان اوین در کنار زندانیان عادی است، از شرایط مناسبی برخوردار نیست.

علیزاده در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه "باتوجه به ماجرای سکه‌های طلا و تلفن همراه، چطور می‌گویید مهدی هاشمی مانند سایر زندانیان است؟" گفت: این‌ها بازی‌هایی بود که برخی راه انداختند و مهدی هاشمی سکه و تلفن همراه را با مجوز به داخل زندان برده بود و این موضوع در صورت‌جلسه هم بوده و هیچ منع قانونی نداشته است.

اما باید پرسید که آیا حمل سکه و تلفن همراه در زندان برای سایر زندانیان هم بلا مانع است و منع قانونی ندارد؟!

مثل اینکه خاندان هاشمی و یاران آن‌ها ایران با آمریکا اشتباه گرفته‌اند و به دنبال شهروندان درجه یک، دو و سه هستند، چرا که حقوقی را برای خوشان قائل می‌شوند و آن‌ها را عادی جلوه می‌دهند که بسیاری از مردم از آن‌ها محروم هستند و اجازه تفکر در مورد آن‌ها را هم ندارند.

 

منبع: راه دانا