۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸

استیماچ:سپاهانی متفاوت را خواهیم دید

سرمربی سپاهان گفت: در آینده این نوید را به دوستدارانمان می‌دهم که سپاهان متفاوتی را خواهید دید و شخصاً به اینده تیمم بسیار امیدوارم.
کد خبر : ۲۷۱۲۵۴

سرمربی سپاهان گفت: در آینده این نوید را به دوستدارانمان می‌دهم که سپاهان متفاوتی را خواهید دید و شخصاً به اینده تیمم بسیار امیدوارم.

ایگور استیماچ در خصوص حذف تیمش از جام حذفی مقابل ذوب‌آهن و اتفاقات این دیدار و همچنین دیدار پیش روی سپاهان در لیگ برتر گفت و گویی را انجام داده است که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:

 ابتدا در خصوص دیدار با ذوب‌‌آهن در جام حذفی صحبت کنید؟

در درجه اول افتخار می‌کنم که یک تیم فوق‌العاده دارم و هدایت این تیم مبارز، سختکوش و فوق‌العاده را برعهده دارم. وقتی یاد بازی با ذوب‌آهن می‌افتم بدون شک از نتیجه و تداعی آن ناراحت می‌شوم اما از بازی سختکوشانه و مبارزه جانانه تیمم در 120 دقیقه آن هم در حالی که در دقایق قابل توجهی 10 نفره بودیم، به تیمم افتخار می‌کنم.

 اما 10 نفره شدن در این دیدار کارتان را برای پیروزی دشوار کرد.

در این بازی 2 بار عقب افتادیم اما هر بار نتیجه را جبران کردیم و با وجود آنکه یک یار هم کمتر داشتیم همه کار کردیم تا بازی را ببریم. شاید اگر بازی را در ادامه می‌دیدید متوجه نمی‌شدید که ما یک یار کمتر داریم چون که حملات زیادی کردیم و فرصت های زیادی هم خلق کردیم و همه اینها باعث می شود که فقط از نتیجه ناراحت باشم چون از یک یک جام خداحافظی کردیم اما باید شادی خودم را اعلام کنم که هدایت چنین تیمی را بر عهده دارم.

هواداران هم برایتان سنگ تمام گذاشتند.

درست است. یک نکته ای که در این بازی برایم بیشتر از بازی قبلی قابل لمس بود تشویق بی امان هواداران سپاهان بود. آنها به ما کمک کردند و پس از 10 نفره شدن هم با تشویق بی امان آنها توانستیم به حملات خود ادامه دهیم و حتی گل‌هایی که دریافت کردیم را جبران کنیم. نکته جالب تر در مورد هوادارانمان این بود که وقتی در ضیافت پنالتی‌ها ناکام بودیم آنها با شعارهایشان خواستند به طرفشان برویم و با وجود اینکه با جام خداحافظی کرده بودیم باز هم ما را تشویق کردند. این موضوع نشان می‌دهد که هواداران سپاهان بزرگ از ما و سپاهان راضی بودند.

پس از حذف از یک جام، هم اکنون برای ادامه راه چه چشم‌اندازی دارید؟

به مسیر خودمان به خوبی ادامه می‌دهیم. در آینده این نوید را به دوستدارانمان می‌دهم که سپاهان متفاوتی را خواهید دید و شخصاً به آینده تیمم بسیار امیدوارم.

شاید نقطه تاریک این دیدار رفتار خلعتبری پس از تعویض بود.

خلعتبری یکی از بازیکنان خوب من است که در آن لحظه ناراحتی خودش را اعلام کرد اما خیلی زود متوجه شد که اشتباه کرده و به سمت نیمکت آمد. همان لحظه هم من به سمتش رفتم و توضیحاتی را برایش ارائه کردم. همین که محمدرضا خیلی زود متوجه اشتباهش شد و عذرخواهی کرد قابل تقدیر است و در ادامه دیگر شاهد این نمونه‌ها نخواهیم بود. او نیز متوجه شد که همه بازیکنان باید به تصمیم سرمربی احترام بگذارند و تحت امر سرمربی باشند. اینکه خلعتبری آن لحظه تحت فشار بود و چند لحظه ناراحت شد را درک می‌کنم و خوشحالم که خیلی زود متوجه اشتباهش شد.

چطور شد که در این دیدار از محرم نویدکیا استفاده نکردید؟

آن روز می‌خواستیم در 30 دقیقه پایانی از محرم استفاده کنیم و به همین منظور در ابتدای بازی به وی استراحت دادیم اما با اتفاقاتی که در بازی رخ داد، برنامه ما تغییر کرد. ما مصمم هستیم که از نویدکیا در بازی‌های آینده بیشترین بهره را ببریم. من اگر لازم باشد از همه بازیکنان و خانواده تیمم مشورت می‌گیرم از جمله محرم که کاپیتان تیمم هست.

نکته جالب هیجان و خوشحالی زیاد شما پس از گل‌های سپاهان و به خصوص گل دوم تیمتان در وقت اضافه بود.

دو بار در این دیدار عقب افتادیم و هر بار نتیجه را جبران کردیم. دیدار با ذوب‌آهن بازی مهمی بود و طبیعی بود که پس از جبران گل‌ها خوشحالی و شادی زیادی انجام دهم.

فردا از هفته سیزدهم لیگ برتر به مصاف گسترش فولاد خواهید رفت. از حریف تبریزی چه اندازه شناخت دارید؟

باید فردا در تبریز بازی کنیم. با فیلم‌هایی که از گسترش دیده‌ام و آنالیزی که از این تیم داشته‌ایم، به هر حال این دیدگاه را دارم که شاید گسترش در نتیجه‌گیری نتوانسته است در برخی مسابقات نتیجه لازم را کسب کند، با این حال رقیب فردایمان فوتبال زیبایی را ارائه می‌کند و جایگاه و امتیازات مناسبی نیز کسب کرده است.

تا چه اندازه کارتان برای کسب 3 امتیاز بازی فردا دشوار است؟

گسترش یک تیم سختکوش است که کار ما را در تبریز سخت می‌کند، اما هدف ما این است که تا نیم فصل که می‌خواهیم تیم را تقویت کنیم تا آنجا که امکان دارد امتیازات لازم را با داشته‌ها کسب کنیم. بنابراین هدفمان کسب حداکثر امتیاز از تبریز است.

منبع: فارس