۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

واکنش کوثری به امحای سیب‌زمینی‌ها

نمانیده مردم تهران در مجلس گفت:‌ اینکه عده‌ای به خاطر کنترل قیمت سیب‌زمینی حجم زیادی از این محصول کشاورزی را از بین ببرند، نشان‌دهنده یک تفکر کاملا سرمایه‌داری در بین مسئولان ذی‌ربط است.
کد خبر : ۲۷۱۲۹۷

صراط: نمانیده مردم تهران در مجلس گفت:‌ اینکه عده‌ای به خاطر کنترل قیمت سیب‌زمینی حجم زیادی از این محصول کشاورزی را از بین ببرند، نشان‌دهنده یک تفکر کاملا سرمایه‌داری در بین مسئولان ذی‌ربط است.

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امحای 1700 تن سیب‌زمینی در استان فارس، گفت:  این اقدام نشان‌دهنده وجود یک تفکر سرمایه‌داری در بین برخی مسئولان است.

وی افزود: اینکه عده‌ای به خاطر کنترل قیمت سیب‌زمینی حجم زیادی از این محصول کشاورزی را از بین ببرند، نشان‌دهنده یک تفکر کاملاً سرمایه‌داری در بین مسئولان ذی‌ربط است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از این اقدام اظهار داشت:‌ این عمل موجب شد تا متوجه شویم که آن بحث اقتصاد مقاومتی که رهبر معظم انقلاب فرموده بودند، نه تنها به آن عمل نشده بلکه هنوز تفکر اقتصادسرمایه‌داری که مولّد آن غرب است، حتی در بخش کشاورزی در ایران دیده می‌شود و باید دولت در این زمینه پاسخگو باشد.

کوثری گفت: مسئولان مربوط باید پاسخگو باشند و جواب قانع‌کننده‌ای به افکار عمومی بدهند؛ اینها به جای امحاء کردن و از بین بردن 1700 تن سیب‌زمینی می‌توانستند به انسانهای نیازمند کمک کنند، ولی برای اینکه به اهداف خود برسند، دست به چنین اقدامات ناشایستی زدند.

وی ادعای آلوده بودن سیب‌زمینی‌ها در از بین بردن آنان را نادرست دانست و اظهار داشت:‌ این حرف‌‌ها برای فراموش کردن اصل مسئله است، اینها حرف است، از این کارها در آمریکا هم انجام می‌شود، آنها برنج را به دریا می‌ریختند تا بازار در دست سرمایه‌دارها بماند و امروز همان تفکر در کشور ما با امحاء سیب‌زمینی خود را نشان داد.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: سازمان بازرسی باید به این مسئله ورود جدی داشته باشد تا با مسئولانی که این گناه بزرگ را مرتکب شدند به شدت برخورد شود.

منبع: تسنیم