۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱

قنبرپور: برای قهرمانی برنامه داریم

مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر برانکو می‌گوید قهرمان می‌شویم، شعار و کری خوانی نیست. این یک اعتقاد، باور و هدف در تیم است که برایش برنامه و انگیزه داریم.
کد خبر : ۲۷۱۳۱۱

صراط: مربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: اگر برانکو می‌گوید قهرمان می‌شویم، شعار و کری خوانی نیست. این یک اعتقاد، باور و هدف در تیم است که برایش برنامه و انگیزه داریم.

مصطفی قنبرپور در گفت‌وگو با سایت رسمی باشگاه پرسپولیس اظهار داشت: تیم، شرایط خوبی دارد و کارها روی اصول و برنامه پیش می‌رود که این مساله کمک می‌کند از شرایط به سود خودمان استفاده کنیم. حتی وقتی که لیگ تعطیل می‌شود و هفت، هشت بازیکن برای تیم‌های ملی می‌روند با برنامه‌ریزی سعی می‌کنیم آثار سوء را کم کرده و به بعضی اهداف دیگر برسیم. وقتی برانکو ایوانکوویچ صحبت از قهرمانی می‌کند، شعار نمی‌دهیم و کری نمی‌خوانیم بلکه از هدف و آرمانی سخن می‌گویم که برایش برنامه‌ریزی شده است. هر چند که برای بعضی عجیب باشد.

وی ادامه داد: در واقع اگر همه چیز درست پیش می‌رفت ما همین حالا هم در صدر جدول بودیم. اینکه در چهار بازی اول یک امتیاز گرفتیم واقعیت پرسپولیس و بازی‌های ما نبود، هر چند تغییرات باعث شد برای هماهنگی زمان بخواهیم ولی همان زمان هم امتیازات بیشتری حق ما بود که آن را به ایراد کار خودمان، توان حریفان یا حتی بداقبالی واگذار نکردیم، بلکه قربانی اشتباهات دیگران شدیم اما هدف، انگیزه و غیرتی است که در تیم وجود داشت. اینکه کادر فنی و در رأس آن ایوانکوویچ برنامه داشت و با توجه به حمایت و درایت هواداران و مسوولان باشگاه، شرایط تغییر کرد و حالا با تلاش بیشتر مصمم به جبران اشتباهات دیگران و حضور در مکانی از جدول هستیم که آن را بیش از همه حق خودمان و هوادارانمان می‌دانیم.

مربی تیم فوتبال پرسپولیس خاطرنشان کرد: الان شرایط طوری شده است که بازیکنان با غیرت پرسپولیس صدر جدول را حق خودشان می‌دانند و با همدلی و مسوولیت‌پذیری به دنبال دستیابی به آن هستند. این شرایط انگیزه خیلی خوبی را ایجاد کرده که کاملا مشهود است و حالا باید روی دقت و تمرکز بیشتر کار کنیم. جدا از اینکه تمام بازی‌های فصل برای ما مهم است تا نیم فصل سه بازی مهم خانگی داریم.

وی ادامه داد: تک تک ما، بویژه بچه‌ها باید با نهایت تمرکز در بازی‌ها حاضر شوند. حتی در خانه خودمان نمی‌توانیم یک لحظه هم از این بازی‌ها و هدفی که داریم غافل بشویم و با این تمرکز باید از فرصت‌هایی که داریم به خوبی استفاده کنیم که از آن جمله باید به فرصت‌های گلزنی اشاره کنم.

قنبرپور درباره شرایط مهدی طارمی و فشاری که روی او وجود دارد، تصریح کرد: قبل از هر چیز باید یک نکته را یادآوری کنم. در این مقطعی که قرار داریم الان طارمی بهترین نفر در لیگ و تیم ملی بوده است، پس او را با دیگر نفرات مقایسه نمی‌کنیم. مساله این است که او به قدری استعداد و توانایی دارد که نسبت به خودش می‌تواند بهتر و بهتر باشد. اگر بگویم همین حالت او خوب است، یعنی اینکه او را دست کم گرفته‌ایم. او می‌تواند در فوتبال اروپا هم سرشناس شود ولی راهش خیلی سخت است. یک زمانی اگر در هر چند بازی، گل می‌زد، تیتر اخبار بود و مورد تعریف و تمجید قرار می‌گرفت ولی باید بداند آن روزها گذشت. حالا اگر در هر بازی گل هم بزند، می‌گردند، تا ضعف‌هایش را پیدا کنند. فوتبال همین است. در کنار تمام زیبایی‌هایش از این جهات خشن است، چون حالا او دیگر یک بازیکن خاص است. دیگر با سبک زندگی و تمرینات قبلی نمی‌تواند روند خود را حفظ کند. بازیکنی مثل طارمی برای رسیدن به اوج توانایی‌هایش و قله موفقیت‌ها مجبور است در هر مرحله، مشقت و سختی بیشتری را چه برای تمرین و چه در زندگی شخصی تحمل کند. این بخشی از کار و زندگی یک فوتبالیست حرفه‌ای است که شاید کمتر کسی ببیند و معمولا رنگ و لعاب فوتبال، قراردادهای خوب و شهرت و محبوبیت دیده می‌شود ولی لایه‌های زندگی یک ورزشکار حرفه‌ای بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. در فوتبال کسی بی‌دلیل بزرگ نمی‌شود و کسی هم بی‌دلیل از بزرگی نمی‌افتد.

وی ادامه داد: مهدی طارمی از نظر اخلاقی و اجتماعی ذات خیلی خوبی دارد. ژن فوتبال را دارد، ضریب هوشی و بدن خوبی هم دارد. این مسائل خیلی مهم است و ما هم کمکش می‌کنیم. همانطور که او به تیم کمک می‌کند. شاید خیلی‌ها هم به او فشار می‌آورند چون می‌خواهند تحریکش کنند تا به حد کنونی راضی نباشد. من همیشه سعی می‌کنم جنبه مثبت مسائل را در نظر بگیرم. آینده درخشانی در انتظار او و خیلی دیگر از بچه‌های تیم ما است و این تا حد زیادی هم، بستگی به میزان سختگیری خودمان نسبت به خودمان دارد و البته نباید فراموش کنیم این بچه‌ها همه با هم تماشاگرپسندانه‌ترین بازی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند و حالا در حال نتیجه‌گیری هم هستند.

مربی پرسپولیس اضافه کرد: ما هر چه رو به جلو می‌رویم غیر از نظم و انضباطی در تیم نمی‌بینیم و مرحله به مرحله تیم‌تر شده‌ایم. حالا در فاز دفاع و در فاز حمله تواما تمرکز تیمی داریم و هافبک‌های ما توپ و میدان را از حریفان می‌گیرند، همه اینها باعث می‌شود به نیم فصل دوم به مراتب بهتری فکر کنیم. البته در کنار این امیدواریم شاهد بعضی مسائل مثل اشتباهات داوری و محرومیت‌های بی‌دلیل نباشیم.

از قنبرپور درباره تغییر آمار عملکرد علیپور می‌پرسیم و اینکه به نظر می‌رسد امید عالیشاه در پست جدید راضی نیست که پاسخ می‌دهد: علیپور یکی از آینده‌دارهای فوتبال ایران است. شرایط فعلی او نسبت به نقطه‌ای که می‌تواند به آن برسد چیزی نیست و فکر می‌کنم باید یک مقدار بیشتر روی مسائل انگیزشی او کار کنیم. امید عالیشاه هم از چهره‌های کلیدی ما است. همانطور که گفتم برانکو کارها را طبق برنامه و هدف مشخص جلو می‌برد ولی به هر حال ذات فوتبال عالیشاه این بوده است که به عقب برگردد و توپ بگیرد و حالا در حال ترکیب کردن این ویژگی با مسوولیت‌های جدید خود است. جدای از اینها می‌خواهم به بازیکنانی اشاره کنم که کمتر از آنها صحبت می‌شود ولی ما می‌دانیم چه توانایی‌های شگفت‌انگیزی دارند. نفراتی مثل میلاد کمندانی، سید علی فاطمی و محمد رحمتی که با استعدادهای فراوان خود منتظر فرصت‌ها هستند که در آینده نزدیک با صلاحدید سرمربی آن را به دست خواهند آورد.

وی درباره وضعیت زمین تمرین جدید پرسپولیس گفت: در ارتباط با ترمیم زمین درفشی‌فر و ارتقاء شرایط این مجموعه از مدت‌ها قبل مدیریت باشگاه در حال پیگیری است. برای زمین تمرین هم با هماهنگی باشگاه، آقای خوردبین مسائل را دنبال می‌کنند ولی به هر حال کار آسانی هم نیست چون هم باید زمینی پیدا شود و هم شرایط آن با خواسته‌های ما جور باشد و هم شرایط ما با برنامه‌های آن زمین ولی با اقداماتی که انجام می‌شود به امید خدا به زودی زمین تمرین جدید هم مشخص خواهد شد.

قنبرپور در پایان تصریح کرد: در اینجا می‌خواهم به این مساله اشاره کنم، اگر تیم پرسپولیس به میدان می‌رود و موفقیتی کسب می‌کند محصول تلاش بسیاری است و من می‌خواهم اینجا از پرسنل زحمتکش و بی‌ادعای باشگاه که کمتر درباره آنها صحبت می‌شود و از بخش‌های مختلف مثل بین‌الملل، مالی، ذیحسابی، تدارکات و پشتیبانی، امور اداری و روابط عمومی و سایت باشگاه تشکر کنم و یک بار هم ما به آنها خسته نباشید بگوییم. همچنین باید به زحمات کانون هواداران اشاره کنم.

منبع: فارس