۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴

حماس شهادت رکن آبادی را تسلیت گفت

دکتر خالد قدومی، نماینده جنبش مقاومت اسلامی حماس، با صدور پیامی شهادت دکتر غضنفر رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان، را تسلیت گفت.
کد خبر : ۲۷۱۴۰۶
صراط: حماس دراین پیام آمده است:مرحوم دکتر غضنفر رکن آبادی دوستدار فلسطین و مقاومت بودند و به همین خاطر سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت را به خانه امنی برای فلسطینیان و رهبران مقاومت تبدیل کرده بودند. بنده و برادرانم در جنبش مقاومت اسلامی حماس پس از شنیدن خبر مفقود شدن و سپس شهادت این دیپلمات مجاهد بسیار متاثر و متالم شدیم، چون ایشان نزد فعالان و رهبران مقاومت فلسطین به ویژه جنبش حماس شخصیت و چهره ای شناخته شده و محبوب بودند.

قدومی افزود: دکتر رکن آبادی شخصیتی فعال و خدوم، طرفدار وحدت اسلامی، شجاع و مدافع سرسخت آرمان فلسطین بودند و مبارزان فلسطینی و گروه های مقاومت هیچگاه جانفشانی ها و خدمات ایشان به مقاومت را از یاد نخواهند برد.

نماینده حماس تاکید کرد: به یقین تنها ملت شریف ایران به خاطر از دست دادن دیپلمات برجسته ای چون برادر عزیزمان مرحوم رکن آبادی در حادثه اسفناک منا اندوهگین نشده است، بلکه ملت فلسطین نیز همدرد و شریک غم برادران ایرانی شان هستند.

وی بیان کرد: در اینجا بار دیگر فاجعه دردناک شهادت تعداد زیادی از مهمانان خانه خدا به ویژه شهروندان عزیز ایرانی و این دیپلمات مدافع آرمان فلسطین و مقاومت را به ملت های مسلمان، رهبری معظم انقلاب اسلامی، دولت و ملت شریف ایران و خانواده های داغدیده تسلیت و تعزیت می گویم و برای جان باختگان رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل از درگاه خداوند یکتا مسالت دارم.
منبع: العالم