۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱

جمشید مشایخی: نباید اشتباه کنم

بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، با اشاره به اینکه وقتی بازیگری به سن و سال من می رسد کمتر باید اشتباه کند، گفت: ترجیح می دهم در آثاری با فیلمنامه های قوی بازی کنم.
کد خبر : ۲۷۱۴۸۰
صراط: بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، با اشاره به اینکه وقتی بازیگری به سن و سال من می رسد کمتر باید اشتباه کند، گفت: ترجیح می دهم در آثاری با فیلمنامه های قوی بازی کنم.

جمشید مشایخی درباره علت کم کاری خود در سینما و تلویزیون، اظهار کرد: از تلویزیون که پیشنهادی ندارم و در سینما هم پیشنهاد بازی در فیلم تازه بهمن فرمان آرا داشتم که هنوز فیلمنامه آن آماده نشده است.
وی با انتقاد از ضعف فیلمنامه در آثاری که در تلویزیون و سینما ساخته می شود، ادامه داد: ضعف در سناریو این روزها آنقدر زیاد شده که کمتر بازیگری را ترغیب به قبول نقش می کند.
این بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه همواره در دوران بازیگری خود قصه و داستان فیلم برایم اهمیت بسیاری داشته است و به هر قیمتی بازی نکرده ام، افزود: مردم از هنرمندان خود توقع دارند و ما نباید با بازی در آثار ضعیف، سطح سلیقه آنها را پایین بیاوریم.
مشایخی تاکید کرد: هنرمند به ویژه بازیگران به عنوان افرادی که نقش مهمی در فرهنگ سازی عمومی کشور دارند؛ باید در آثاری حضور پیدا کنند که سطح سلیقه عموم را ارتقا بخشند.
جمشید مشایخی روز 6 آذر ماه سال 1313در تهران متولد شد. این بازیگر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون که نشان درجه یک فرهنگ و هنر معادل با دکتری را دارد؛ تا به حال در بیش از 95 فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته است.
مشایخی علاوه بر سینما در بیش از 50 سریال تلویزیونی و تئاتر به ایفای نقش پرداخته است و برای بازی در فیلم کمال الملک در سال 63 موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.
اخیرا کتابی با نام «حدیث پیر فرزانه» به عنوان پژوهشی منظوم در زندگی و آثار هنری استاد جمشید مشایخی توسط فرود شمخانی منتشر شده است.
وی در تازه ترین حضور تلویزیونی خود نقش آقاکمال دواتگر در سریال «معمای شاه» به کارگردانی محمد رضاورزی را بازی کرده است که این روزها از صدا و سیما پخش می شود.
منبع: ایرنا