۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

ولایتی:ایران درکنار دولت سوریه ایستاده‌

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل در سفری رسمی به سوریه با بشار اسد دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای، همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نطر پرداخت.
کد خبر : ۲۷۱۵۴۷

صراط: مشاور مقام معطم رهبری در امور بین‌الملل در سفری رسمی به سوریه با بشار اسد دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای، همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نطر پرداخت.

علی اکبر ولایتی مشاور مقام معطم رهبری روز یکشنبه 8 آدرماه در سفری رسمی به سوریه سفر کرده و با بشار اسد دیدار و در خصوص تحولات منطقه‌ای، همکاری‌های دو جانبه به بحث و تبادل نطر پرداخت.

ولایتی در این برنامه که در دو بخش خصوصی و عمومی برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معطم رهبری و ملت و دولت ایران به رئیس‌جمهور و دولت و ملت سوریه از دیدار دوباره بشار اسد ابراز خرسندی کرد.

در ابتدای این دیدار که شیبانی سفیر ایران در سوریه و امیر عبداللهیان معاون افریقا و عربی وزیر امور خارجه نیز حصور داشتند، رئیس‌جمهور سوریه ضمن تشکر از مواصع اصولی مقام معطم رهبری و همراهی دولت و ملت ایران از پایداری سوریه گفت: تحولات جدی در منطقه در طول ماه‌های اخیر به وقوع پیوسته و اگر همراهی جمهوری ایران به صورت مستقیم و عیر مستقیم وجود نداشت حتما شاهد این پیروزی ها نبودیم و من از مواصع اصولی مقام معطم انقلاب در این خصوص اطلاع دارم و تشکر می‌کنم .

مشاور مقام معطم رهبری در امور بین الملل در این دیدار گفت:با حضور و شجاعت شما و ملت سوریه دوره‌ای افتخارامیز و بی نظیر از سوریه در تاریخ بر جای مانده است و به دلیل آن که در مقابل دشمنان اسلام و این جنگ جهانی و جریانات افراطی و تکفیری ایستاده‌اید مایه مباهات و افتخار هستید و رهبر معطم انقلاب همواره از دولت و ملت سوریه حمایت کرده اند و برای پیروزی شما دعا می‌کنند و ریاست محترم جمهور ایران نیز پیام محبت و سلام خود را ابلاغ کردند و همواره از این مسیر حمایت کرده‌اند و مطمین هستیم پیروزی نصیب مقاومت و مردم سوریه خواهد بود.

رئیس‌جمهور سوریه نیز با تاکید بر اگاهی کامل از حمایت مردم ایران گفت: همه پیروزی‌ها و استقامت و پایمردی انجام شده مرهون حمایت‌های رهبری دولت و مردم شریف ایران است و اگر این حمایت‌ها نبود حتما پیروزی محقق نمی‌شد.

در ادامه این دیدار مهمترین تحولات و مسایل منطقه‌ای و چشم انداز آینده در جلسه جداگانه‌ای مورد بحث و تبادل نطر قرار گرفت.

منبع: فارس
برچسب ها: صراط ولایتی سوریه
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز