۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴

قادری: دولت تولیدات داخلی را افزایش‌دهد

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با بیان اینکه دولت برای خروج از رکود باید تولیدات داخلی را افزایش دهد، تاکید کرد: باید برای رونق اقتصادی، طرح‌های عمرانی به بخش‌های غیردولتی واگذار شود.
کد خبر : ۲۷۱۵۵۴
صراط: عضو فراکسیون ضدرکود مجلس با بیان اینکه دولت برای خروج از رکود باید تولیدات داخلی را افزایش دهد، تاکید کرد: باید برای رونق اقتصادی، طرح‌های عمرانی به بخش‌های غیردولتی واگذار شود.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت و گو با فارس،‌ اظهار داشت: دولت باید در حوزه‌های اقتصادی به صورت جدی ورود پیدا کرده و بسیاری از طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی را به بخش های غیردولتی واگذار کند تا این بخش‌ها با منابع و کمک صاحبان واحدهای تولیدی طرح‌ها را تکمیل کنند.

وی افزود: دولت طرح های عمرانی را باید به شرکت‌های تولیدی که از ظرفیت خالی برخوردار هستند همچنین شرکـت‌های عمرانی واگذار کند تا تکمیل شوند.

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: در صورت واگذار شدن پروژه‌های عمرانی به بخش‌های خصوصی و غیر دولتی هم ظرفیت‌های شرکت‌های عمرانی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم ظرفیت‌های خالی و بلااستفاده مصالح ساختمانی به کار گرفته می‌شود.

قادری در ادامه این مطلب فوق تأکید کرد که در شرایط فعلی به نظر می‌رسد روش‌های تأمین مالی طرح‌ها و پروژه‌ها باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

وی خطاب به دولت متذکر شد: دولت باید طرح‌های بیشتری را فعال کند و از این طریق تولیدات داخلی را افزایش دهد.

عضو فراکسیون ضدرکود مجلس ایجاد اشتغال در جهت خروج از رکود را یکی از برنامه‌های در دستور کار فراکسیون متبوعش خواند و گفت که باید در زمینه‌های اقتصادی تلاش بیشتری انجام داد و اشتغال ایجاد کرد. در بسیاری از بخش‌ها و حوزه‌ها ظرفیت‌های بلااستفاده و خالی داریم که باید فکری به حال آنها کرد.

قادری در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی را باید به صورت جدی مدنظر داشته باشیم که نه تنها شاغلان خود را بیکار نکنند بلکه بتوانند تعداد کارگران بیشتری را مشغول به کار کنند تا از این طریق تحرک بیشتری در اقتصاد ایجاد شده و درآمدهای بیشتری نصیب افراد شود و تقاضا هم افزایش پیدا کند.

وی در خاتمه درخصوص برگزاری جلسات و نشست‌های این فراکسیون گفت: فراکسیون ضد رکود تاکنون نشستی تشکیل نداده و نشست‌های فراکسیون در هفته‌های آتی تشکیل می‌‌شود.

منبع: تسنیم
برچسب ها: صراط قادری تولید
خبر فوری

علت شلیک پدافند هوایی در اصفهان و تبریز