۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۵
آنچه امروز در دانشگاه آزاد یاسوج گذشت

جزییات جنجال در سخنرانی آذر منصوری

آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد واحد یاسوج که قرار بود امروز با سخنرانی یکی از عوامل فتنه 88 برگزار شود با اعتراض دانشجویان این دانشگاه لغو شد.
کد خبر : ۲۷۱۵۹۷
صراط: آیین افتتاح انجمن فرهنگ و سیاست دانشگاه آزاد واحد یاسوج با سخنرانی آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت و از محکومان فتنه 88 حواشی زیادی را به همراه داشت که در این گزارش ابعاد مختلف آن بررسی می‌شود.

فریاد مرگ بر " فتنه‌گر" به‌محض ورود عضو حزب اتحاد ملت طنین‌انداز شد

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با تشریح اتفاقات پیش آمده امروز دانشگاه آزاد یاسوج، گفت: قبل از آغاز برنامه دانشجویان در محل نشسته بودند ولی بیش از 80 درصد حاضران به سخنرانی آذر منصوری از عاملان فتنه 88 اعتراض داشتند.

امین کشاورز اظهار داشت: به محض ورود عضو حزب اتحاد ملت به سالن محل اجرای برنامه دانشجویان یک صدا ندای مرگ بر " فتنه‌گر" و " مرگ بر ضد ولایت فقیه" سر دادند که خانم آذر منصوری مجبور به ترک سالن شد و دانشجویان همچنان به شعارهای خود ادامه دادند و با این شعارها وی را تا دم در همراهی کردند و حتی 15 دقیقه بعد از خروج این محکوم فتنه هنوز دانشجویان شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌دادند.

وی در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که گفته می‌شود دانشجویان به سمت آذر منصوری عضو حزب اتحاد ملت هجوم بردند آیا واقعیت دارد، عنوان کرد: چنین چیزی نیست وقتی یکی از دانشجویان خانم که داشت شعار مرگ بر "فتنه‌گر" سر می‌داد توسط فردی بنام " ج-ا" عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان مورد ضرب و شتم قرار گرفت برخی از دانشجویان به هدف نجات آن خانم دانشجو به سمت آنان هجوم بردند که برخی از رسانه‌ها به نقل و قول برخی از افراد این موضوع را تعبیر به هجوم به سخنران جلسه کردند.

کشاورز تصریح کرد: کسی که توسط دادگاه صالحه به دلیل موضع‌گیری علیه نظام در فتنه 88 محکوم شده اجازه ورود به محیط‌های دانشگاهی را ندارد و کسانی که مجوز حضور این محکوم فتنه را صادر کردند باید جوابگو باشند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد یاسوج با تأکید بر اینکه اعتراض و مطالبه گری حق دانشجو است، افزود: وقتی دانشجویان از سوابق آذر منصوری اطلاع یافتند دیگر نسبت به حضور وی در این دانشگاه حساس شده بودند زیرا دانشجویان در زمینه پایداری انقلاب اسلامی با هیچ کسی تعارف ندارند.

از محکومیت آذر منصوری در فتنه 88 بی‌اطلاع بودم و گرنه مجوز حضور نمی‌دادم

رئیس دانشگاه آزاد واحد یاسوج در این زمینه گفت: واقعیت امر از محکومیت آذر منصوری در فتنه 88 اطلاعی نداشتم و گرنه در هیئت نظارت با حضور وی در دانشگاه مخالفت می‌کردم.

علی آل‌بویه اظهار داشت: وقتی نام آذر منصوری برای حضور و سخنرانی در دانشگاه آزاد یاسوج مطرح شد چون چهره معروفی نبود و فکر نمی‌کردم محکوم فتنه 88 باشد موافقت کردم.

رئیس دانشگاه آزاد یاسوج تصریح کرد: البته مجوز شورای تأمین نیز مزید بر علت شد زیرا وقتی شورای تأمین مجوز داده بود فکر نمی‌کردم سخنران امروز دانشگاه آزاد یاسوج محکومیت در فتنه 88 داشته باشد.

شورای تأمین با اطلاع از همه ابعاد مسئله با سخنرانی آذر منصوری موافقت کرد

فرماندار شهرستان بویراحمد در پاسخ به این سؤال که چگونه شورای تأمین با سخنرانی و حضور یک محکوم فتنه 88 در دانشگاه آزاد یاسوج موفقت کرد؟ آیا از محکومیت وی اطلاعی نداشتند؟، گفت: همه ابعاد در نشست شورای تأمین مطرح و با حضور آذر منصوری در این دانشگاه موافقت شد.

نظری خاطرنشان کرد: البته چون شورای دانشگاه برای برگزاری این نشست مجوز صادر و جلسه نیز اعلام عمومی شده بود امکان مخالفت وجود نداشت ولی در مجموع تمام جوانب قضیه در شورای تأمین بحث و با برگزاری نشست موافقت شد.

منبع: تسنیم